Home Ondernemen & Business 5 hoofdingrediënten die het MKB nodig heeft om zich te concentreren op...

5 hoofdingrediënten die het MKB nodig heeft om zich te concentreren op groei

93

In het huidige landschap, dat wordt gedomineerd door digitale transformatie, GDPR-regulering en economische onzekerheid, worden MKB-leiders overspoeld met adviezen over de beste manier om hun activiteiten te laten groeien.

Natuurlijk kan elke zakelijke koploper je vertellen dat er geen geheime formules zijn. Dat de sleutel tot groei uiteindelijk binnen je organisatie, bij je eigen mensen te vinden is. De echte truc is jezelf uit te rusten met de middelen die je helpen daar te komen waar je wilt zijn en de reis zo soepel mogelijk te maken.

Hoe zien deze middelen eruit? Nou, we denken dat ze allemaal vijf belangrijke kenmerken hebben. Dit is waar elke onderneming die wil groeien naar zou moeten zoeken.

1 Betrouwbaarheid

In onze tijd van snel veranderende technologie, kan een fixatie op het bezit van de nieuwste gadgets klanten afleiden van betrouwbaarheid. In het bedrijfsleven kan dit een dure mentaliteit blijken. Het MKB moet altijd de waarde van een lange levensduur en betrouwbaarheid in het oog houden bij investeringen in technologie. Vooral als er sprake is van krappe deadlines en last-minute business pitches.

2 Veiligheid

De veiligheidskwestie voor het bedrijfsleven is nog nooit zo belangrijk geweest als nu, met de inwerkingtreding van de GDPR-verordening van de EU. En nu potentiële straffen voor het MKB in de lucht hangen, is het een goed moment om naar de veiligheid te kijken. Geavanceerde veiligheidsbedreigingen moeten holistisch worden aangepakt en zorgen voor systematische beveiliging van het gehele bedrijfsnetwerk; dit is de enige manier om een veilige en productievere omgeving te garanderen. En nu we het daar toch over hebben…

3 Productiviteit

Nogmaals, het lijkt voor de hand te liggen, maar een klein tot middelgroot bedrijf – met een beperkt aantal personeelsleden en  een beperkt aantal uren in de dag – moet altijd op zoek zijn naar het maximaliseren van de productiviteit met de middelen die voorhanden zijn. De medewerkers moeten te allen tijde met elkaar verbonden en op elkaar afgestemd zijn, zodat ze effectief kunnen samenwerken en communiceren. En op dat punt…

4 Mobiliteit

Om dat te bereiken moet het bedrijfsleven zich dagelijks op bepaalde technologieën richten om een grotere mobiliteit te bewerkstelligen. Met studies die wijzen op een potentiële productiviteitsstijging van 16% voor organisaties met een Bring Your Own Device (BYOD)-beleid, valt niet te ontkennen dat een mobiel georiënteerde business er een is die medewerkers in staat stelt om flexibeler, wendbaarder en sneller in te spelen op uitdagingen en kansen.

5 Kwaliteit

Last but not least is er een oud gezegde in het bedrijfsleven; goedkoop is duurkoop (en eerlijk gezegd geldt dat niet alleen voor het bedrijfsleven, maar voor het leven in het algemeen). Wie in eerste instantie te veel bespaart, maakt op de lange termijn alleen maar extra kosten voor apparatuur van lage kwaliteit. Dit betekent niet dat kleine en middelgrote bedrijven altijd grote bedragen moeten uitgeven als ze willen groeien. Maar ze zouden wel altijd moeten weten wanneer het verstandig is om op de kleintjes te letten en wanneer niet. Essentiële bedrijfsmiddelen die dagelijks worden gebruikt, behoren zeker tot de laatste categorie.

Bij Lexmark realiseren we ons dat deze ingrediënten van onschatbare waarde zijn voor je bedrijf. Ze moeten niet alleen tot uitdrukking komen in je dagelijkse activiteiten. Maar ook zichtbaar zijn in de apparatuur die u gebruikt.

Daarom hebben we onze nieuwe generatie monochrome producten geïntroduceerd. Ze zijn speciaal ontworpen voor de snel groeiende MKB-markt en haar unieke behoeften.

Steven Burford, general manager bij Lexmark Benelux

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in