Home Klantcases Zoek

Zoekresultaten klantcases

  • Sectoren

  • Categorie

  • Klantnaam

Nieuw portfolioplatform voor Honoursprogramma Gymnasia

0
Nieuw portfolioplatform voor Honoursprogramma Gymnasia

Winvision ontwikkelde samen met Stichting het Zelfstandig Gymnasium het op Office 365 gebaseerde portfolioplatform, ter ondersteuning van een honoursprogramma waar leerlingen aan kunnen deelnemen

Leerlingen van zelfstandige gymnasia, die aangesloten zijn bij Stichting het Zelfstandig Gymnasium (SHZG), kunnen deelnemen aan een honoursprogramma. De competenties die de leerlingen tijdens het programma ontwikkelen, kunnen ze sinds kort onderbouwen op een digitaal portfolio. Winvision ontwikkelde samen met SHZG het op Office 365 gebaseerde platform. Eind januari is het portfolioplatform gepresenteerd en inmiddels maken de gymnasiasten er al flink gebruik van.

Klik op de PDF voor de volledige klantcase

 

 

MEE West-Brabant verbetert primair zorgproces door nieuw registratiesysteem

0
MEE West-Brabant verbetert primair zorgproces door nieuw registratiesysteem

Zorgorganisaties hebben minder budget om betere zorg te verlenen. Dat betekent dat er efficiënter gewerkt moet worden. Voor zorgorganisatie MEE West-Brabant was deze ontwikkeling aanleiding om hun verouderde registratiesysteem te vervangen. MEE West-Brabant stapte over van Navision naar Microsoft Dynamics CRM. Het systeem werd in samenwerking met Winvision geïmplementeerd en ingericht en inmiddels plukken organisatie en medewerkers de vruchten van de implementatie van het nieuwe platform.

Klik op de PDF voor de volledige klantcase

 

 

Medewerkers Drenthe College nu ook over op Office 365-portaal

0
Medewerkers Drenthe College nu ook over op Office 365-portaal

Sinds de start van het schooljaar 2016/2017 is het nieuwe Office 365 medewerkersportaal van Drenthe College live. Studenten hadden al eerder een digitale leeromgeving in de cloud. Nu ook de medewerkers zijn overgestapt, heeft het Drenthe College één homogene cloud-omgeving op basis van Office 365.

Klik op de PDF voor de volledige klantcase

 

Allerzorg zet in hoog tempo doordachte stappen in zorginnovatie

0
Allerzorg zet in hoog tempo doordachte stappen in zorginnovatie

De landelijke zorgorganisatie Allerzorg is met alle 1.500 werkplekken volledig gemigreerd naar Office365. Een ingrijpende operatie voor zowel organisatie als medewerkers, maar het is een ‘succesnummer’ geworden, volgens informatiemanager Ben den Broeder van Allerzorg. Winvision ondersteunde Allerzorg bij de overgang naar de cloudwerkplek. In de volgende fase worden meer functionaliteiten toegevoegd.

“In eerste instantie waren we met Winvision in gesprek over een ‘losse’ applicatie voor documentbeheer”, zegt Ben den Broeder. “Daarbij kwamen ook Office 365 en SharePoint ter sprake en dat was voor ons aanleiding om verder te kijken dan alleen naar het documentbeheer. We liepen al langer aan tegen de inflexibiliteit, beperkte schaalbaarheid en relatief hoge kosten van onze oude werkplekken. Daar wilden we in onze ambitie naar verdere digitale transformatie vanaf. Uiteindelijk werd dat de opdracht voor Winvision.”

Landelijk werkende zorgorganisatie

Allerzorg is opgericht in 2006 en is sindsdien snel gegroeid naar een landelijk werkende zorgorganisatie met ruim 1.500 medewerkers. De hoofdvestiging staat in Woerden. In heel Nederland zijn er kleine, zelfstandig opererende teams van verpleegkundigen en verzorgenden actief om zorg te verlenen op het gebied van wijkverpleging, kraamzorg, kindzorg, wondzorg, palliatieve zorg en specialistische zorg thuis.

Robbert Post, salesmanager Care van Winvision: “Allerzorg had lokaal gehoste Citrix-werkplekken en wilde over naar mobielere werkplekken, om zowel kantoormedewerkers als de vele ambulante zorgverleners betere digitale ondersteuning te geven voor hun werk. Er viel bovendien wel wat efficiencywinst te behalen in de digitale samenwerking tussen medewerkers en het stroomlijnen van processen. Daar zijn nu mooie slagen in behaald. In fase twee komt de uitrol van verdere (Microsoft-)faciliteiten, zoals Microsoft Teams en Microsoft PowerBI.”

Intensief en succesvol traject

“We zijn in april 2017 gestart en eind augustus waren de werkplekken volledig gemigreerd”, zegt Ben den Broeder. “Dat is snel gegaan, maar dat wilden we ook. Er waren nog wel wat security-issues met de oude omgeving, die we wel steeds goed konden oplossen, maar waar we toch snel vanaf wilden. Bovendien liepen de kosten van het oude systeem door. Daarbij stond het volgende ingrijpende project ook alweer op stapel: per 1 januari 2018 over naar een nieuw ECD. Daarvoor moesten de nieuwe mobiele werkplekken wel functioneren en ingeburgerd zijn.”

“Om de nieuwe werkprocessen goed te laten ‘landen’ hebben we vooraf een analyse gemaakt van de verschillende gebruikersgroepen en de diverse gebruiksscenario’s en hebben we medewerkers betrokken bij de veranderingen. Voor hen is er best wat gewijzigd, workflows lopen anders en in Office 365 ligt meer de nadruk op delen van bestanden dan mailen. Dat was even wennen en dat heeft de helpdesk in het begin ook gevoeld. Overigens geldt dat vooral voor de medewerkers op de kantoren, voor hen is Office 365 de dagelijkse ingang. Voor de meeste zorgverleners is het ECD de hoofdingang voor hun dagelijkse werk.”

Prettige en professionele samenwerking

Ben den Broeder is tevreden over de samenwerking met Winvision. “Het project is echt een succesnummer. We hebben in redelijk korte tijd zo’n 1.500 medewerkers overgezet op een nieuwe werkplek. In die intensieve periode liepen we ook wel tegen moeilijkheden op – zo liep het even mis bij het systeem voor de wachtwoorden – maar dat hebben we samen goed en snel opgelost. Wij zijn best een eigenwijze club, maar de samenwerking was prettig en professioneel. Het was een mooi avontuur met een goed einde!”

Klantcases