Alleen samen succesvol

Alleen samen succesvol

samen

Hebt u ook zo’n hekel aan selfies? Van die eenzame shots van mensen die denken dat ze alleen op de wereld zijn en daarom elk portret van wezenlijk mooiere zaken menen te moeten vullen met een pruilmond en de glimmende staaf van een selfiestick? Van mij hoeft het niet.

Ik ben erg van de familieportretten. Van die foto’s waarop je kunt zien dat iedereen geniet. Je herkent een geslaagde vakantie aan de plaatjes waar iedereen lachend op staat. Vader, moeder en de kids. Of gewoon een goede club vrienden: een goede vakantie maak je met zijn allen.

Eigen rol

Op een familieportret kun je prima zien dat niet iedereen hetzelfde is. De een doet de barbecue, de ander ziet er beter uit in badpak. Ieder heeft zijn eigen rol in zo’n reisverhaal, maar het is de juiste mix van fijne mensen die er een onvergetelijke ervaring van maakt.

Nu we langzaamaan weer aan de slag gaan na de zomer, realiseer ik me dat hetzelfde geldt voor het werk dat we doen. Het gaat niet om de individuele pret van een specialist die zich boven de rest verheft. Het gezamenlijke doel bereik je alleen als iedereen zich inzet om er een mooie tijd van te maken.

Grote geheel

Datzelfde besef moet je hebben als je benaderd wordt door een klant. Als je teveel focust op individuele zaken, verlies je het zicht op het grote geheel. Klanten komen niet bij specialisten zoals wij om een product. Dat lijkt misschien zo als ze onze hulp inschakelen om goede wifi-dekking en stabiele draadloze verbindingen te realiseren. Maar eigenlijk is dat een onderdeel van een veel grotere wens of behoefte die niet door Ruckus alleen vervuld kan worden. Goed kunnen communiceren bijvoorbeeld. Overal kunnen werken. Hoge beschikbaarheid.

Als specialist zijn we natuurlijk geneigd te denken dat we ergens verschrikkelijk goed in zijn. En dat zijn we ook. Maar net zoals de vader op de familiefoto net zoveel toevoegt als de moeder (zij het op andere manieren), en die geweldige vakantie niet uit de verf komt als het hele gezelschap er niet op staat, net zo kun je de wens van je klant niet goed invullen als je geen ruimte geeft aan de overige partners.

Samen-werken met klanten

Dat is voor mij het geheim van een succesvolle klantrelatie. Het besef dat je niet alleen op de wereld bent. En dat, hoe goed je ook bent, je pas echt tot je recht komt als je goed kunt samen-werken. Met de klant zelf, maar ook met alle partners die samen verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat. Weg met die selfies. Voor een goed resultaat moet je ervoor zorgen dat iedereen er zo voordelig mogelijk op staat.

Spencer Hinzen, EMEA Director Business Development bij Ruckus Wireless

Vorig artikelNext Gen Analytics tillen beleving van luchthaven naar hoger niveau
Volgend artikelHoe vergroot ik als softwarepartner mijn relevantie? 5 tips
Spencer Hinzen, EMEA Director Business Development bij Ruckus Wireless Spencer Hinzen (43), woonachtig in Roermond, is EMEA Director Business Development bij Ruckus Wireless. De passie, toewijding en drang om te presteren die binnen Ruckus wijdverbreid aanwezig is, probeert hij niet alleen over te brengen op de eigen verkopers en engineers, maar ook op het netwerk van lokale distributeurs en partners, waarmee zijn onderneming samenwerkingsverbanden heeft afgesloten. Spencer is gespecialiseerd in het opzetten en begeleiden van verkoopcycli, kanaalstrategieën, projecten en het ontwikkelen van emerging markets. Hij onderhoudt hiertoe langetermijnrelaties met IT-functionarissen in met name grote ondernemingen en instellingen. Spencer is gewend om te acteren in de boardroom en heeft regelmatig contact met de verantwoordelijke CTO’s en CIO’s. Het streven naar win-winrelaties staat hierbij centraal. Voordat Spencer in dienst trad bij Ruckus Wireless, werkte hij onder meer voor Getronics, Check Point, Bladelogic en Aladdin, waar hij ervaring opdeed met eindgebruikers. Ruckus Wireless is de fabrikant van draadloze (Wi-Fi)- netwerkapparatuur ten behoeve van ondernemingen en service providers. Het doel is om deze sterk groeiende groep van klanten te voorzien van de allerbeste Wi-Fi-oplossingen om aan hun wensen en behoeften te voldoen en wereldwijd marktleider te worden in de draadloze netwerkmarkt.

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER