Home Ondernemen & Business Bank en dienstverlener vaker op huwelijksreis

Bank en dienstverlener vaker op huwelijksreis

82

De relatie tussen een dienstverlener en de financiële sector begint op een goed huwelijk te lijken. En steeds vaker gaat de huwelijksreis naar India.

Veel testwerk van banksystemen wordt overzee gedaan en de tevredenheid neemt toe. Het lijkt erop dat investeren in de relatie loont. Voorheen liep het contact over diverse schijven en hadden financiële instellingen geen direct contact met medewerkers van testcentra, maar tegenwoordig neem ik vertegenwoordigers van banken mee naar India, Het is nu eenmaal cruciaal dat partijen elkaar echt kennen. Op die manier profiteer je optimaal van outsourcing.

Ik laat mijn gasten ook altijd merken dat er ineens meer werkuren in een dag zitten. Tegen de tijd dat wij in India na een lange werkdag aan de curry gaan, wordt in West-Europa doorgewerkt. Tegen de tijd dat ze daar het licht uit doen op kantoor, gaat het in Pune weer aan. In veel gevallen is het ook een wisselwerking. Een deel van het testwerk gebeurt bij de klant op kantoor, het andere deel in India.

Binnen de financiële sector wordt testen steeds belangrijker. Het is niet meer zo dat in de testfase alle achterstand in de ontwerp- en ontwikkelingsfase moet worden weggewerkt met veel extra weekendwerk. De testers worden veel vroeger in de projecten betrokken. Banken verwachten van de dienstverlener ook nieuwe initiatieven op dit gebied.

De laatste tijd komen we steeds vaker uit bij DevOps. Dev staat voor development en Ops voor operations. Het is een een aanvulling op Agile-/Lean-ontwikkelmethoden, maar ligt ook in het verlengde ervan. De meeste methoden die zich bezighouden met softwareontwikkeling zijn er primair op gericht om de beste applicatie te bouwen op de meest efficiënte manier. DevOps is een methode waarbij ontwikkelings- en beheerfuncties worden gecombineerd, zodat software snel en met een grotere regelmaat kan worden uitgebracht.

Nog belangrijker dan snelheid is de nauwkeurigheid. Als er iets fout gaat dan wordt het tegenwoordig snel afgestraft, bijvoorbeeld via sociale media. Dat willen alle partijen het liefste voorkomen natuurlijk. Voorheen was nauwkeurigheid een drempel om werk te outsourcen. Tegenwoordig is communicatie en dossierkennis gelijkwaardig verdeeld en is die drempel wel weg.

Jaren geleden was outsourcing in India een moetje vanwege budgetten. Tegenwoordig ga ik met volle overgave op de knieën bij mijn klanten.

Serv Brouns is sales manager Benelux bij SQS

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in