Home Data & Storage Big Data? Bewaar eerst uw klantgegevens!

Big Data? Bewaar eerst uw klantgegevens!

81

Er zijn zelfs eind 2012 nog steeds marketeers die niet eens de basis klantgegevens, zoals het e-mailadres, het adres en de naam, van potentiële klanten opslaan.  Er is de laatste tijd veel aandacht voor de commerciële inzet van Big Data, maar zonder de basisgegevens van klanten kunt u niets. Met Big Data kunt u klantgedrag analyseren, verkoopcijfers en andere gegevens inzichtelijk maken. Maar als u niet beschikt over de meest basale gegevens van uw potentiële klanten, dan kunt u die klant nooit bereiken.

Axicom en Loyalty360 hebben onderzoek gedaan naar het gebruik van klantgegevens onder marketeers. Een aantal bevindingen hieruit waren:

* 2% van de respondenten slaat niet eens de naam, adressen en e-mailadressen op van potentiële klanten
* 14% van de respondenten volgt klanten niet als het gaat om transactiegegevens
* 40% van de respondenten is niet van plan om extra gegevens van haar klanten op te slaan zoals het inkomen, de bedrijfsgrootte en overige gegevens.
* 11% slaat geen mobiele telefoonnummers op
* 36% doet niets met de feedback van klanten
* 60% verzamelt geen data vanuit sociale media activiteiten van klanten

Niet elke marketeer beschikt over een groot budget om veel data te kunnen analyseren. Maar voor het opslaan van basisgegevens is geen groot budget nodig. Het is dan ook vreemd dat nog steeds 2% van de marketeers die basisgegevens niet opslaat.  Het is essentieel om bij te houden wie uw klanten zijn. Kunt u dit niet in een database? Gebruik dan ten minste een Excel bestand.

Deze tekst verscheen eerder op http://marqit.wordpress.com/

1 REACTIE

  1. Big data wordt er weer met de haren bijgesleept. Wat is hier nu Big Data aan? Anders dan gewoon BI, of data analytics.

    Marketeers die over big data praten, een combinatie die de term enorm verwaterd.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in