Home Innovatie & Strategie BYOD, wat een heerlijke kans!

BYOD, wat een heerlijke kans!

94

Wel eens goed over de kansen van BYOD nagedacht? Ik nooit zo veel, totdat ik er mee werd geconfronteerd.

Mijn eerste reactie was ‘wat een chaos wordt dit’. BYOD wordt bij de eerste kennismaking vereenzelvigd met bedreigingen en wanorde. Maar na korte tijd ging ik de chaos doorzien, en ontwaarde ik alleen nog maar kansen en leuke uitdagingen.
Althans, kansen voor de ICT-branche, en niet zozeer leuke uitdagingen voor de gebruiker. Want zolang er geen goede oplossingen zijn voor de vraagstukken die BYOD oproept, zit de werkgever met zijn handen in het haar. Die vraagstukken  behelzen dan vooral  zaken als veiligheid, privacy van de medewerker, bescherming van bedrijfsgegevens enzovoort.

Ik heb het al eerder genoemd, en blijf het noemen: where there’s mistery,  there’s margin! Zie de problemen rond BYOD als een kans om je klanten te helpen. Creëer oplossingen. Biedt trainingen. Help een strategie te ontwikkelen. Want jouw klant wil een oplossing.|
Waarom deze haast? Ten eerste is in deze tijd de kans groot dat u, geachte lezer, op zoek bent naar (meer) werk. En de kans dat uw potentiële klanten op zoek zijn naar goed opgeleide schoolverlaters, is nog groter, want daar zit de crux van BYOD: de graduates van deze tijd lachen om een laptop, laat staan dat ze gelukkig worden van een desktop PC. Die willen gewoon met hun privé tablet of iPhone hun werk doen. En één ding weten die hoger opgeleide afstudeerders heel goed, met name die in het technische vlak, en dat is dat er een gierend tekort is aan hun.

Dus kunnen zij de eisen stellen. Dat lijkt vreemd in deze tijd, maar bereid je er maar op voor. Over enkele jaren hebben we een tekort van maar liefst 60.000 hoger opgeleide technici (HBO en TU). Heeft zo’n afgestudeerde twee vergelijkbare aanbiedingen, dan is de kans groot dat hij/zij voor het bedrijf kiest met een goed doordachte BYOD strategie.

Een weldoordachte BYOD strategie helpt niet alleen de eerder genoemde uitdagingen op te lossen, het helpt ook een jong image uit te stralen naar potentiële werknemers. En dat gaat véél belangrijker worden dan we nu misschien nog niet allemaal beseffen.

Ton Serné, Serné Channel Marketing

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in