Home Ondernemen & Business Zes vragen binnen een minuut via een digitaal kladblok is een omzetbooster

Zes vragen binnen een minuut via een digitaal kladblok is een omzetbooster

293

Ooit adviseerde ik een technisch bedrijf om onderhoudsmedewerkers een kladblok mee te geven. Zo konden die een melding maken over wat hen opviel als ze een specifieke opdracht bij een klant uitvoerden. Denk aan een storing aan een apparaat of een lekkage. Een kleine moeite, maar een met veel positieve consequenties. Want toen we op het idee kwamen om al die meldingen een tijdje te bewaren en ze alle op een Wall of Fame te plakken, bleek het succes pas echt. Een rekensom leerde dat dankzij deze eenvoudige actie tien procent extra omzet was geboekt.

Digitaal

Wat op papier kan, kan ook digitaal. En vaak beter, sneller en efficiënter. Zo kwamen we op het idee van het Digitale Kladblok. Nu iedere medewerker de hele dag een smartphone (of ander mobiel device) bij zich heeft, is het maar een kleine moeite om informatie over de situatie bij een klant vast te leggen en door te sturen.

App

Het Digitale Kladblok is een gebruiksvriendelijke app die je als bedrijf grotendeels zelf kan inrichten. En wel met de vragen die je belangrijk vindt. Wil je bijvoorbeeld informatie verzamelen over je Net Promotion Score (NPS), dan is een vraag over klanttevredenheid op het kladblok al voldoende. Maar het kladblok leent zich ook om bijvoorbeeld meerwerk door te geven, een melding te doen, een klacht vast te leggen, een foto te maken en door te sturen of de naam van een nieuwe contactpersoon te noteren.

Omzetbooster

Net als bij het papieren kladblok is het Digitale Kladblok een potentiële omzetbooster. Meldingen komen realtime binnen en zijn meteen op te volgen. Dreigt je NPS te dalen, dan kun je meteen actie ondernemen. Alles ligt digitaal vast en is altijd traceerbaar. Voor de medewerker die bij een klant aan het werk is, is het nooit meer dan een minuut werk om een paar vragen te stellen en de antwoorden door te sturen. Hoe gemakkelijk wil je het hebben?

Meer weten over het Digitale Kladblok? Bel of mail ons op +31 (0) 6 22 90 41 86 of info@hisna.nl.

Aldert van Buuren, directeur HISNA

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in