Home Gesponsorde blog Mac-gebruikers hebben bij IBM veel minder support nodig dan PC-gebruikers

Mac-gebruikers hebben bij IBM veel minder support nodig dan PC-gebruikers

69

Slechts 5% van de Mac-gebruikers belt IBM’s interne helpdesk voor assistentie, vergeleken met 40% van de pc-gebruiker, aldus Fletcher Previn, vice president Workplace as a service bij IBM. Deze statistieken tonen aan hoe simpel het voor hun medewerkers is om de Mac te gebruiken. Daarbij zijn zelfs de op voorhand hogere kosten van een Mac op langere termijn een financiele meevaller voor het bedrijf.

Dit komt doordat Macs minder opstartinspanning en managementinspanningen vereisen dan PC’s. Ook wordt er tijd bespaart bij het IT-personeel en er zijn minder medewerkers nodig om Macs te ondersteunen dan bij traditionele PC’s.

Mac Device Enrollment Programma
In dit programma krijgen medewerkers een nieuwe Mac en kunnen ze zelf snel en eenvoudig deze Mac instellen met Apples Device Enrollment programma en JAMF Software Casper Suite. Hierdoor kunnen gebruikers alleen goedgekeurde software, configuraties en apps installeren.

In augustus introduceerde IBM en Apple (na de aankondiging van een samenwerking tussen beide giganten die de wereld al verraste) een programma voor grote bedrijven om Macs in hun bestaande IT-infrastructuren te implementeren. IBM’s MobileFirst Management Mobility Services gebruikt zijn eigen ervaringen vanuit het Mac@IBM programma. Klik hier voor meer informatie over dit mac programma genaamd managed mobility services voor mac.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in