Home Telecom Telecom: waarom leasen het nieuwe ontzorgen is

Telecom: waarom leasen het nieuwe ontzorgen is

236

Auto’s, fietsen, printers, smartphones, kantoormeubilair en zelfs bedden: het lijkt soms alsof je tegenwoordig niets meer hoeft te kopen. Alles is immers te leasen. En daar zitten veel voordelen aan. Je beschikt over het nieuwste materiaal, hoeft geen hoge aanschafkosten neer te tellen en je hebt geen omkijken naar onderhoud of reparaties. En na de afgesproken leaseperiode heb je vaak de keuze: kies ik ervoor het materiaal alsnog aan te schaffen – vaak tegen een zeer schappelijke prijs – of lease ik een nieuw, moderner model?

Anno 2017 is leasen niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Oók in de telecomsector. Want waarom zou je niet een telefoontoestel of compleet telefoniesysteem leasen? Als Partner manager bij X2com, een zakelijke telecomprovider voor professionele telecom- en internetdiensten aan bedrijven en instellingen, merk ik dat leasen een terugkerende vraag is vanuit de markt. Neem bijvoorbeeld cloudtelefonie. Voor veel organisaties is het tegenwoordig aantrekkelijker om een maandelijks bedrag per gebruiker te betalen in plaats van een grote investering te doen in een vaste-telefooncentrale.

X2com biedt diverse soorten oplossingen die in combinatie met de DECT-oplossingen – en sinds kort ook de smartphones GS160 en Maxwell-toestellen – van Gigaset pro als totale cloudoplossing leverbaar zijn in een leaseconstructie. En dat brengt verschillende voordelen voor eindklanten met zich mee.

Gespreid risico

Stel je voor. Je adviseert een klant de aanschaf van dertig nieuwe toestellen à honderd euro per stuk. Dit, omdat de organisatie wil overstappen op VoIP-lijnen. De toestellen in een keer aanschaffen zou een uitgave van 3.000 euro betekenen. In een veranderend investeringsklimaat en net na de crisis kiezen bedrijven er steeds vaker voor om hun geld niet in een keer uit te geven. Wanneer je de eindklant adviseert om de toestellen te leasen, wordt zijn investering verspreid over meerdere perioden. Daarmee wordt zijn risico beperkt. De drempel om te profiteren van VoIP, is zo een stuk lager.

Scherpe service

Bij het leasen van een toestel hebben klanten gedurende de looptijd van het leasecontract recht op een gelijkwaardig toestel als een van de eigen toestellen kapot gaat. Dat is niet alleen een voordeel voor de eindklant, maar ook voor de reseller zelf. Deze leaseconstructie biedt de resellers de mogelijkheid om nog scherper te blijven op service en kwaliteit. Je hebt immers vaker contact met de eindklant. Zo bied je eindklanten de beste service en kun je ze écht ontzorgen.

Opschalen? Geen probleem!

Misschien zit je eindklant nog in de start-upfase en heeft hij niet zoveel te besteden, maar vindt hij het voor de ontwikkeling van zijn bedrijf wel belangrijk om goed bereikbaar te zijn. Of wellicht is je eindklant juist een grote onderneming die regelmatig uit haar jasje dreigt te groeien en het liefst over de nieuwste apparatuur en de beste service beschikt. Onze flexibele leaseconstructies bieden voor beide partijen een oplossing. Het aantal leasetoestellen is namelijk eenvoudig op te schalen en daardoor is de oplossing geschikt voor zowel kleine als grote, groeiende bedrijven.

Autoprovisioning

Een leaseconcept waarbij toestellen naadloos samenwerken met een telefonieplatform, scheelt je als reseller uiteindelijk tijd en moeite. Neem de Maxwell-toestellen in combinatie met ons hosted platform. X2com is een van de eerste partijen in Nederland, waarbij de toestellen uitgebreid getest en correct bevonden zijn voor autoprovisioning op ons cloudtelefoniesysteem X2desk. Daardoor is installatie van de toestellen een fluitje van een cent, en zijn eindklanten sneller up-to-date. Het beste van twee werelden dus.

Meer weten over de mogelijkheden van leasen? Kijk op www.x2com.nl of neem even contact met ons op.

Guido Ackermans, Partner manager bij X2com BV

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in