Home Innovatie & Strategie Klanten van dienstverleners nog sneller geholpen met Augmented Reality

Klanten van dienstverleners nog sneller geholpen met Augmented Reality

264

Stel je voor dat je jouw technici en experts tijd- en plaatsonafhankelijk informatie kunt verstrekken over technische productproblemen en daarbij allerlei inzichten kunt verlenen. Dat de producten zelf jou al een probleem doorgeven voordat je het zelf opmerkt. Mèt de oplossing erbij gegeven. Dit allemaal snel en gepersonaliseerd door Augmented Reality (AR) gerealiseerd via welk device dan ook.

Het managementplatform CareAR gebaseerd op dienstverlening met Augmented Reality (AR) is via acquisitie begin 2021 onderdeel van Xerox geworden. Steven Bandrowczak leidt CareAR, naast zijn rol bij Xerox als President en COO. Sam Waicberg, de initiële oprichter van Care Inc., vervult de rol van President van CareAR.

Het CareAR-platform combineert het contentmanagementsysteem DocuShare, het crossmediale platform van XMPie en de PARC Alto AI-engine van Xerox. De basis van dit platform is de Augmented Reality (AR)-technologie die Xerox heeft verkregen door de overname van CareAR. Inmiddels is er een integratie met ServiceNow-buitendienstbeheer gerealiseerd en kunnen servicetechnici realtime in contact komen met ervaren technici via AR-ondersteunde instructie.

Personeel ondersteunen

AR-technologie zet het ecosysteem van de dienstverlening op zijn kop en betrekt daarbij de belangrijkste uitdagingen op het gebied van duurzaamheid en personeel.

CareAR omvat onder meer het ondersteunen van supporterend personeel met visuele hulpmiddelen en toegang tot gegevens. AR biedt ook ondersteuning bij een tekort aan technisch personeel met kennis van IT-hardware dat een snelle ontwikkeling doormaakt. CareAR heeft als doel de tijd van ervaren werknemers te optimaliseren en onervaren werknemers in staat te stellen gebruik te maken van hun kennis die wordt ondersteund door de voorspellende AI-mogelijkheden van CareAR.

Een ander voordeel van AR is dat het dienstverlenende bedrijven in de sectoren telecom, industrie, zorg, logistiek, etc. ondersteunt bij het realiseren van hun doelstellingen op het gebied van duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid.

CareAR faciliteert preventieve en onderhoudgerelateerde werkzaamheden op afstand, waardoor de eerste en vervolgafhandeling van technici worden verminderd. Lagere verzendingen resulteren in minder autobewegingen, waardoor de CO2-uitstoot voor serviceorganisaties wordt verlaagd.

John Ball, senior vice-president van klantworkflows bij ServiceNow zegt dat klanten dringend behoefte hebben aan workflows die een grotere operationele efficiëntie, betere klant- en milieuresultaten en verbeterde veiligheid opleveren. “Onze investering weerspiegelt onze overtuiging dat CareAR de potentie heeft om Augmented Reality van wereldklasse te leveren op ondernemingsniveau. Samen leveren we krachtige zakelijke service-ervaringen voor de nieuwe manieren van werken.”

Bekijk de video voor meer uitleg

Dit is de eerste van een serie blogs over CareAR

Marcel Wisman is Workplace Solutions Expert bij Xerox

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in