Home Ondernemen & Business Benut alle kansen bij uw klanten

Benut alle kansen bij uw klanten

56

Allereerst een fantastisch Nieuwjaar gewenst voor u en uw dierbaren, in goede gezondheid en hopelijk ook zakelijk met successen. Ik heb 2012 afgerond in stijl, in Glitter and Glamour stijl. Waarom? Omdat wij zin hadden in een groots feest met vrienden, samen zijn en plezier maken. Dit feest heeft mij heel veel gegeven, want veel van mijn vrienden zijn ondernemer en hebben in 2012 keihard moeten werken om resultaten te halen, een kleine winst te maken, het verlies te beperken, klanten te behouden.

Juist dan is het goed dat je dit met elkaar deelt, je uitdagingen, je onzekerheden en je vragen. Hoe zou jij dit doen, hoe is het in jouw markt, wat verwacht jij van de toekomst, heb jij er nog vertrouwen in?
JA, ik heb er nog vertrouwen in, sterker nog deze crisis biedt ons enorm veel kansen. In 2012 is InSearch met 30% gegroeid en wij weten dat ook 2013 weer kansen biedt. Luister naar Marc Lammers, lees Ronnie Overgoor, en kijk naar Annemarie van Gaal. Mensen met mooie inspirerende verhalen gebaseerd op feiten. En daar gaat het om …feiten.

Tijdens Glitter and Glamour zijn veel van mijn vrienden en ook ikzelf geïnspireerd. Weet u, uw concurrent heeft ook te maken met dezelfde condities en met dezelfde markt dus zorg dat jij beter met die omstandigheden om gaat, dan kun je niet verliezen, je zult winnen.

Hoe vaak zit u bij uw klanten?

Heeft u al eens goed naar de feiten gekeken. Hoe heeft u het in 2012 gedaan, hoe verhoudt zich dat tot 2011? Heeft u uw targets gehaald, hoeveel mensen in uw organisatie halen de norm en wie halen het niet. Waar zitten de verschillen tussen deze groepen? Vaak zit het hem in de executie, het doen. Hoe vaak zit u bij uw klanten, hoe vaak zit uw concurrent bij uw klanten….. zijn het nog wel uw klanten? Hoe goed kent u uw klant, heeft u alle kansen bij uw klanten al benut? Hoeveel cross- en upsell heeft u bij uw bestaande klanten gerealiseerd? Hebben al uw mensen de kwaliteiten die nodig zijn om in deze markt met de huidige omstandigheden succesvol te zijn. Als dat niet het geval is dan moet u misschien harde maatregelen nemen, maar die zijn nodig als u uw doelstellingen wilt realiseren.
Wij hebben in 2012 een aantal zaken anders gedaan en dat heeft ons veel geleerd en geleverd. Het belangrijkste is focus op de klant, wat verwacht hij van ons. Hij wil snelheid, kwaliteit, kostenreductie en ontzorgd worden. Door meer synergie hebben wij onze cycles met 20-30% kunnen verkorten. Als InSearch team de opdracht van de klant benaderen, sneller de gekwalificeerde kandidaten op gesprek bij de klant. Dit betekent voor onze klanten een snellere time to market dus kostenreductie. Dit is wat een directeur / commercieel manager / eigenaar wil.
Glitter and Glamour, werk hard, maak lol met klanten en vrienden, heb vertrouwen en wees positief, deel met anderen, dan wordt 2013 een mooi jaar. Veel succes!

Gert Groenewoud, Director/Headhunter/Executive Search Consultant bij InSearch

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in