Home Arbeidsmarkt & Onderwijs Bezoek je klant – het betaalt zich uit!

Bezoek je klant – het betaalt zich uit!

196

Vandaag ging half zes de wekker, eerste afspraak in Brabant om 8.30 uur, een dagje vol klant bezoeken. De eerste stap buiten de deur, bingo, stromende regen; dat belooft wat met de A2 in het vooruitzicht. Om zes uur is het geen tijd om te bellen, dus met muziek op de achtergrond de doelen voor de dag de revue laten passeren. Op dit tijdstip ook geen files dus mooi op tijd bij de klant.

Half negen de eerste afspraak in Best, doel van de afspraak is het evalueren van de door ons geselecteerde kandidaten. Het gesprek loopt goed, de klant stelt onze aanpak erg op prijs en kijkt uit naar de eerste gesprekken met kandidaten met een divers profiel. De klant streeft ernaar, om het proces binnen een dag te doen, drie gesprekken op een dag. Het kan dus nog steeds, kwaliteit en snelheid!

Na een uur met een enorm goed en tevreden gevoel door naar mijn tweede afspraak, ook in Brabant. In dit geval gaat het om een evaluatie van een recent ingevulde search. Ook tijdens deze afspraak wederom veel goede input gekregen; wat ging goed tijdens de search – het goede contact met de klant, de continue updates over de voortgang, het volgen van de strakke planning en de verrassende diversiteit van de kandidaten. Wat gaan we de volgende search (want die gaat komen) anders doen – arbeidsvoorwaarden kandidaat nog scherper op doorvragen, contractonderhandeling bij klant laten.

Anderhalf uur later en met weer een tevreden gevoel door naar mijn volgende afspraak, dit keer Den Bosch. Een door ons geplaatste kandidaat heeft na 3 jaar een promotie gekregen en heeft mij benaderd om zijn opvolger te gaan zoeken. Dit is DE bevestiging dat het onderhouden van de relatie met de kandidaat zinvol (en leuk) is. Kandidaat wordt opdrachtgever, dubbel succes. Tijdens de goede lunch alle informatie rondom het profiel besproken, de search kan beginnen. De klant laat het los en geeft mij het vertrouwen. Hij heeft geen seconde spijt van zijn eigen keuze na onze bemiddeling, InSearch mag dat kunstje herhalen.

Direct door naar de volgende relatie, bijpraten, klant heeft een super 2012 afgesloten, 115% score! Ook deze klant is destijds via ons bij de opdrachtgever gestart en na enkele jaren klant geworden. Dit schrijvende realiseer ik me hoe waardevol het is om je tijd goed te besteden. Kandidaat wordt klant, tevreden kandidaat komt bij je terug om te kopen, tevreden kandidaat is je uithangbord bij de klant.

Op de valreep wordt ik via onze kandidaat voorgesteld aan een van zijn collegae, met een vacature. Ook al is er weinig tijd , na een kort gesprek wordt ook hier de basis voor een samenwerking gelegd.

Deze dag begon met regen, regen en nog eens regen. De dag eindigt met een trots gevoel. Het bezoeken en spreken met de klant en met kandidaten is enorm waardevol, het kost je weinig en je krijgt er zoveel voor terug.  Na regen komt zonneschijn, dat is voor mij nu een zekerheid.

Gert Groenewoud, Director/Headhunter/Executive Search Consultant bij InSearch

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in