Home Innovatie & Strategie Digital-first bedrijfsstrategieën vragen om netwerken die hun plannen ondersteunen

Digital-first bedrijfsstrategieën vragen om netwerken die hun plannen ondersteunen

30
first

Digitale transformatie maakt nu écht zijn opmars. En dus is het de hoogste tijd dat bedrijven ervoor zorgen dat hun netwerkinfrastructuur is geoptimaliseerd voor de ondersteuning van nieuwe technologieën. Alleen zo realiseren ze namelijk de betere performance. En de impactrijkere bedrijfsresultaten waar ze zo naarstig naar op zoek zijn.

Volgens een recent IDG-onderzoek heeft 89 procent van de bedrijven een digital-first bedrijfsstrategie geadopteerd. Of is van plan om dat te doen. Dit is een veelbelovende kans voor zowel resellers als system integrators die klanten willen voorzien van oplossingen voor hun digitale-transformatieproces.

De netwerkinfrastructuur van een organisatie speelt een sleutelrol in de digitale transformatie. Met de opkomst van het internet of things (IoT), toenemende mobiliteit en stijgende adoptie van clouddiensten, is het netwerk steeds meer verspreid geraakt. Daardoor is de behoefte aan snellere rekenkracht en connectiviteit aan de netwerk-edge nog nooit zo groot geweest.

Innovatieve oplossingen

De netwerk-edge is de plek waar medewerkers, klanten, partners en vendoren met elkaar in verbinding staan. Maar dat betekent ook dat er een grote hoeveelheid hardware, besturingssystemen en diensten aanwezig is die het bedrijven moeilijk maakt om zich aan te passen wanneer hun behoeften veranderen. Door klanten innovatieve oplossingen voor de netwerk-edge te bieden die flexibel én compatibel zijn met de bestaande infrastructuur, helpen system integrators en resellers klanten hun organisatie toekomstbestendig te maken en vergroten ze tegelijkertijd hun inkomsten.

Een verkeerde netwerk-edge-strategie kan echter catastrofale gevolgen hebben. Daarom is het belangrijk om goed te overwegen hoe nieuwe en andere oplossingen kunnen bijdragen aan de overkoepelende strategische doelen van een klant.

Onderstaand verschillende veelvoorkomende uitdagingen en scenario’s waarvoor strategische oplossingen voor de netwerk-edge uitkomst kunnen bieden.

Security

De netwerk-edge is inmiddels een van de doelwitten van cybercriminelen geworden. Dat er in 2020 naar verwachting 30 miljard IoT-apparaten met het netwerk zijn verbonden, betekent nieuwe uitdagingen op het gebied van het beheer en de beveiliging van deze apparaten. Het verkeer komt namelijk niet langer via één punt binnen. Resellers en system integrators moeten er dus voor zorgen dat hun klanten effectieve oplossingen inzetten aan de edge van het netwerk, zodat hun apparaten goed beveiligd blijven. De uitrol van productiviteitverhogende technologieën – waaronder IP-communicatie, beheer en securitydiensten die integreren met campus- en core-oplossingen – biedt klanten een uitgebreid overzicht van het netwerk. En de mogelijkheid om gebruikers en apparaten volledig te monitoren.

Performance

Steeds meer gebruikers wenden zich tot cloudoplossingen voor snellere en eenvoudigere applicatielevering. Wanneer deze groei wordt gecombineerd met de groei van het IoT, wordt het beheer van alle data die hierbij komen kijken een uitdaging. Met edge computing kunnen bedrijven data (dicht) bij de bron verwerken. Dit leidt tot minder latency en snellere probleemoplossing dan wanneer ze voor al dit werk afhankelijk zijn van de cloud in een van de vele datacenters.

Customer experience

Volgens IDC zien organisaties het ecosysteem van klanten en businesspartners steeds vaker als innovatiebron. Als bedrijven vandaag de dag willen slagen, is het essentieel dat ze hun diensten onderscheiden en personaliseren om te voldoen aan de unieke behoeften van hun klanten. Edge-apparaten die draaien op high-performance netwerken, en gebruikmaken van onder meer analytics en artificial intelligence (AI), maken het voor netwerkbeheerders makkelijker om de netwerkprestatie te optimaliseren, klanten gerichter te targeten en meer rendement uit het netwerk te halen.

Door het gedrag van het netwerk en de gebruiker te analyseren en aan te passen op basis van bedrijfsinzichten, contextuele informatie en locatie- en applicatie-analytics, kunnen bedrijven de betrokkenheid en ervaringen van eindgebruikers realtime optimaliseren en personaliseren. Resellers en system integrators die hun klanten bewapenen met deze technologieën geven hen de mogelijkheid zich aan te passen wanneer de bedrijfsbehoeften veranderen.

Partnerrelatie

De conclusie die je uit bovenstaande kunt trekken, is dat resellers en system integrators er goed aan doen om het gesprek aan te gaan met hun klanten omtrent hun netwerk-edge-strategie, met name als het aankomt op grote trends als het IoT, security en AI. De partnerrelatie wordt versterkt wanneer ze hun klanten helpen te transformeren en bedrijfsresultaten te behalen. Om ervoor te zorgen dat klanten slagen in hun digitale transformatie is het belangrijk om aandacht te schenken aan edge-investeringen en te onderzoeken hoe technologische innovaties kunnen bijdragen aan het tegemoetkomen aan hun behoeften.

John Morrison, Vice President EMEA Sales and Services bij Extreme Networks

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here