Home Ondernemen & Business Een ander partnermodel hanteren om cloud-communicatie op schaal te leveren

Een ander partnermodel hanteren om cloud-communicatie op schaal te leveren

36
partnermodel

De manier waarop we werken verandert en cloud-communicatie speelt een cruciale rol bij het draaiende houden van organisaties in een snel veranderende omgeving. Systemen voor cloud-communicatie helpen bedrijven de communicatie-uitdagingen in onze nieuwe realiteit te overwinnen. Met name voor kleine en middelgrote bedrijven is dit belangrijk. Zij moeten tijd, middelen en geld besparen op hun communicatiestrategie. En tegelijkertijd flexibel genoeg blijven om meer functionaliteiten toe te voegen naarmate hun bedrijf groeit.

Maar net zo goed als de manier van werken verandert, veranderen ook de IT-inkopen. En de technologiebehoeften van deze bedrijven. Uit onderzoek van Salesforce blijkt dat maar liefst 80% van de wereldhandel via partners verloopt. Daarnaast concurreert 89% van de bedrijven voornamelijk op basis van customer experience. Daarom is het belangrijk dat we met onze partners samenwerken om de overgang van onze klanten naar de cloud zo naadloos en probleemloos mogelijk te laten verlopen.

Een ander model

Traditionele partnerprogramma’s bestaan vaak uit meerdere schakels tussen de verkoper en klant. Meestal verkoopt een leverancier aan een distributeur. Die dan op zijn beurt weer verkoopt aan een aantal managed service providers, value added resellers (VAR’s) of systeemintegratoren (SI’s). Zij verkopen de producten of diensten vervolgens aan de klant. Vanwege de verschillende fasen in dit proces raken klanten steeds verder verwijderd van de leverancier. Hierdoor kunnen ze zich minder verbonden voelen. De customer experience kan ook inconsistent worden en variëren tussen de verschillende stadia en stakeholders. Dit kan leiden tot ontevredenheid bij de klant en negatieve merkinteracties.

Misschien is dit niet altijd de beste manier om zaken te doen. Vooral omdat uit onderzoek blijkt dat wanneer klanten zich verbonden voelen met een merk, 57% van hen meer geld zal uitgeven aan dat merk. En 76% eerder van dat merk zal kopen dan van een concurrent.

Door een Master Agent-programma te hanteren, minimaliseren we het aantal schakels en komen we zo dicht mogelijk bij de klant. Zo zorgen we voor een zo consistent mogelijke customer experience.

Het beste van twee werelden voor klanten en agents

Bij een Master Agent-programma kunnen Agents – die door de Master Agent zijn aangemeld – potentiële klanten en prospects rechtstreeks met jou in contact brengen. Jij verzorgt vervolgens de rest van de transactie, van het contracteren, leveren en beheren tot en met de facturatie van de communicatiediensten voor de klant. Dit helpt de snel groeiende vraag naar cloud-diensten op te vangen en vereenvoudigt tegelijkertijd het onboarding-proces, de implementatie en het beheer van de communicatiediensten voor de klant.

Master Agents leveren niet alleen de cloud-oplossingen, maar bieden de klant ook directe ondersteuning. Denk hierbij aan gebundelde carrier-services, desktopopties en deskundige technische ondersteuning, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Hierdoor hoeven partners geen langdurige training meer te volgen en besparen zij veel tijd. In het traditionele distributeur-reseller-model moesten zij immers de technologie implementeren, installeren en begrijpbaar maken voor hun klanten. Nu kunnen Master Agents zich focussen op het identificeren en aanmelden van Agents en Agents kunnen zich richten op de verkoop van cloud-oplossingen aan bedrijven. Hierdoor kan de overstap naar de cloud voor klanten worden versneld met minimale investeringen. Daarbij zorgt je eigen proces voor transactiebeheer dat de customer experience consistent blijft gedurende het hele proces.

Extra ondersteuning

Master Agents kunnen ook andere agents en VAR’s helpen hun cloud-portfolio te verbeteren, hun marktaandeel te vergroten en nieuwe mogelijkheden te bieden aan hun eindgebruikers. Zelfs als deze niet direct op de communicatie zijn afgestemd. Agents hoeven niet langer het proces te doorlopen om geautoriseerde resellers te worden en te voldoen aan specifieke eisen om oplossingen te bieden aan hun klanten. Ze kunnen zich simpelweg inschrijven als Agent bij een Master Agent, die vervolgens helpt om de rest van het onboarding-proces over te dragen. Bovendien kunnen Agents die extra ondersteuning en begeleiding willen bij het uitbouwen van hun cloud-aanbod, ook toegang krijgen tot trainingsmateriaal. Zo kunnen ze zich richten op nieuwe klantsegmenten en een terugkerend inkomstenmodel opbouwen.

Master Agents kunnen ook andere agents en VAR’s helpen hun cloud-portfolio te verbeteren. En om hun marktaandeel te vergroten en nieuwe mogelijkheden te bieden aan hun eindgebruikers. Zelfs als deze niet direct op de communicatie zijn afgestemd. Agents hoeven niet langer het proces te doorlopen om geautoriseerde resellers te worden En te moeten voldoen aan specifieke eisen om oplossingen te bieden aan hun klanten. Ze kunnen zich simpelweg inschrijven bij een Master Agent, die vervolgens helpt om de rest van het onboarding-proces over te dragen. Bovendien kunnen Agents die extra ondersteuning en begeleiding willen bij het uitbouwen van hun cloud-aanbod, ook toegang krijgen tot trainingsmateriaal. Zo kunnen ze zich richten op nieuwe klantsegmenten en een terugkerend inkomstenmodel opbouwen.

Naadloze overgang

Met minder middelen dan enterprises moeten kleine en middelgrote ondernemingen hun investeringen in technologie zorgvuldig uitvoeren. Daarom is het voor hen belangrijk om te kiezen voor een alles-in-één-communicatieoplossing. Een, die de productiviteit maximaliseert en wendbaar blijft. Dit, terwijl de kosten minimaal blijven. Nu de COVID-19 pandemie zorgt voor een uitdagende zakelijke omgeving, is het onze taak om samen met onze partners bedrijven te helpen hun overgang naar de cloud zo snel en naadloos mogelijk te laten verlopen.

Met de komst van Master Agents in de EMEA-regio maken we het pad vrij voor Agents om cloud-communicatie aan klanten te verkopen. Tegelijkertijd stellen we hun klanten in staat om het maximale uit hun cloud-transformatie te halen. Dit, door onze deskundige ondersteuning en managed service delivery te bieden.

Michiel Noordermeer, Managing Director Avaya Nederland

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here