Home Ondernemen & Business Het oog wil ook wat – Passie

Het oog wil ook wat – Passie

61

De tijd van cadeau’s komt er weer met rasse schreden aan. En als we ergens goed in zijn, dan is het wel het verpakken van al die leuke geschenken. De meest creatieve ontwerpen en kleurcombinaties zullen in de tijd rond Sint en Kerst weer gepresenteerd worden.

Waar wil je naartoe met deze info, zul u zich als lezer ongeduldig afvragen.

Ik waag een grote sprong naar het leveren van marktinformatie en advies daaromheen. Het viel mij een aantal jaren geleden al op, dat veel van de onderzoeksresultaten hier en daar op de meest saaie wijze gepresenteerd werden – natuurlijk methodisch verantwoord en zeer nauwkeurig beschreven.

Maar het oog wil ook wat! En daarmee doel ik op de vele mogelijkheden die er zijn om marktinzicht en onderzoeksresultaat zo te presenteren, dat je er als gebruiker een ‘wow’-erlebnis bij krijgt. Ineens zijn inzichten niet alleen noodzakelijk meer. Maar worden ook leuk om te presenteren en te bespreken. Immers, het visualiseren is tegenwoordig meer dan de helft van de boodschap.

Weg met die oersaaie en beschouwende teksten geschreven in de derde persoon enkelvoud. Weg met die nomogrammen en significantie toetsen. De gebruiker wil gevoel en emotie bij het onderzoeksresultaat gepresenteerd zien. Ik kom langzaam op mijn punt.

En dat punt is wat we in onze organisatie omschrijven als: Er moet liefde zitten in hetgeen je doet, presenteert of levert. Van offerte via rapportage tot presentatie en naar dashboards. Wanneer dat extra beetje betrokkenheid of passie niet gestopt wordt in hetgeen geleverd wordt, dan is het eigenlijk helemaal niets. Grijs, saai en nietszeggend.

Door de jaren heen heb ik als geen ander ervaren, wat dat beetje extra voor verschil maakt voor je klant. Ik kan het u van harte aanbevelen. Ja, het kost extra tijd. En ja, je maakt minder marge. Maar wat geeft het toch een voldoening als je net dat extra zetje hebt gegeven aan je project of product. Het compliment van je afnemer of ontvanger is daarbij het extra toefje slagroom op de taart. Want de strengste meetlat ben je zelf.

Ruud Alaerds is directeur van Keala Consultancy

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in