Home Ondernemen & Business Hoe COVID-19 de nieuwe gedigitaliseerde norm voor retailers heeft versneld

Hoe COVID-19 de nieuwe gedigitaliseerde norm voor retailers heeft versneld

62

Tijdens de pandemie heroverwegen retailers aspecten van hun bedrijf om zich voor te bereiden op het nieuwe normaal. Is de verschuiving naar online blijvend? Zo ja, wordt er bij de bestaande investeringen in technologie en IT-infrastructuur rekening gehouden met wat retailers nodig hebben om met succes consumenten te betrekken? En, net zo belangrijk, hoe kunnen retailers kostenbesparingen in hun hele organisatie identificeren? En tegelijkertijd de innovatie verdubbelen?

Eigen uitdagingen

Dit zijn slechts enkele van de vele onderwerpen die wij met onze klanten bespreken. We zien dat verschillende sub-sectoren binnen de retail te maken hebben met hun eigen unieke uitdagingen. Modemerken moeten kijken naar overgebleven collecties. En supermarkten moeten opnieuw hun supply chain uitvinden. Dit, om vraag en aanbod beter te voorspellen. Allebei proberen ze te diversifiëren. Vooral om te voorkomen dat ze afhankelijk zijn van één enkele bron. Daarnaast zijn retailers met fysieke winkels erop gericht dat het winkelend publiek zich veilig voelt .

Terwijl retailers werken aan het terugwinnen van inkomsten. En aan het aantrekken van nieuwe klanten, moeten ze de kosten snel verlagen. Cloudtechnologieën maken voor bedrijven veel mogelijk, bijvoorbeeld het stimuleren van efficiëntie in de supply chain of het verbeteren van de klantervaring. Cloudmigratie verlaagt de IT-infrastructuurkosten voor retailers aanzienlijk, waardoor ze die middelen opnieuw kunnen toewijzen aan experimenten. Retailers kunnen dat budget vervolgens investeren in nieuwe initiatieven, zoals machine learning (ML)-projecten.

Contra-intuïtieve inzichten

Deze projecten leiden soms tot contra-intuïtieve inzichten over hun bedrijf en klanten, die anders onontdekt zouden blijven. Dit resulteert niet alleen in operationele efficiëntie, maar ook in het ontdekken van nieuwe manieren om het winkelend publiek te verrassen op basis van nieuwe gewoonten die zijn ontstaan ​​op het moment dat er beperkingen werden ingevoerd als gevolg van de pandemie. Vanwege de flexibiliteit van de cloud zien we dat het tempo waarin veel projecten worden uitgevoerd aanzienlijk is versneld: projecten die ooit jaren duurden, worden nu in slechts enkele weken voltooid en projecten die weken duurden binnen enkele dagen.

Tijdens het begin van COVID-19 konden onze retailklanten bijvoorbeeld in minder dan twee dagen callcenters opzetten voor externe medewerkers. Dat is de flexibiliteit van de cloud in actie.

Naast belangrijke trends, zoals thuiswerken, zijn hier een paar manieren waarop klanten kunnen innoveren in onzekere tijden terwijl ze de migratie van applicaties naar de cloud versnellen:

1 Het gebruiken van ML om contra-intuïtieve inzichten te identificeren die een aanzienlijke bedrijfsimpact kunnen hebben

Retailers gaan verder dan traditionele data-analyse om ML toe te passen. Zo kunnen ze tot contra-intuïtieve en voorheen ongeziene inzichten komen, die hen helpen in bijna realtime te reageren op zakelijke trends tijdens de pandemie. Omdat vele van onze ML-services geen ervaring met machine learning vereisen, kunnen retailers deze modellen onmiddellijk trainen, testen, leren, implementeren en ermee experimenteren. Een branche die profiteert van deze inzichten, is de supermarkt. Aan het begin van de pandemie zagen supermarkten in het hele land een tekort aan producten. Supermarkten hebben betere inzichten nodig voor hun inventarisatie en hun vraag- en aanbodvoorspelling.

2 Het versnellen van digitale transformatie in de hele organisatie

Nu winkels weer opengaan, wil het winkelend publiek zoveel mogelijk contactloos doen. Online kopen en afhalen in de winkel verandert naar online kopen en afhalen bij de deur. Wanneer Prime-leden in Seattle bijvoorbeeld aankomen bij een Amazon Fresh-gebouw om hun online bestelde boodschappen op te halen, identificeert AWS-technologie hun auto en parkeerplaats en waarschuwt een medewerker om de bestelling in te laden zonder dat het de consument ooit de winkel hoeft te bellen of zijn/haar auto te verlaten.

In winkels gebruiken retailers computer vision-technologie om de patronen van het winkelend verkeer beter te begrijpen en winkellay-outs opnieuw te ontwerpen. Zo wordt afstand op natuurlijke wijze gestimuleerd. Door de dichtheid van het winkelend publiek te identificeren, zijn winkeliers in staat looproutes om te leiden om zo te voldoen aan de gewenste afstand. Zo hoeven de winkelmedewerkers de regels voor afstand niet langer in de gaten te houden en blijven klanten en medewerkers veilig zonder dat er iets moet worden afgedwongen.

3 Het beheren van winkelvoorraden op nieuwe manieren

Omdat ophalen aan de deur een steeds populairdere optie wordt voor shoppers, worden winkels micro-fulfilmentcentra. Dit creëert nieuwe uitdagingen. Maar ook kansen voor retailers om winkels aan te passen. En om werknemers te helpen efficiënter te worden in deze wisselende rollen. Dit, inclusief het faciliteren van nieuwe technologische processen voor multi-order picking. Het is daarnaast van cruciaal belang dat retailers begrijpen welke winkels een artikel op voorraad hebben. En hoeveel eenheden er op elke locatie beschikbaar zijn.

Wanneer een retailer de voorraad niet in realtime begrijpt, valt de klantervaring uiteen, waardoor het vertrouwen en de loyaliteit van de klant in gevaar komen. Computervisie en IoT-sensoren zoals RFID zijn efficiënte manieren voor retailers om te allen tijde bij te houden welke artikelen in de winkelrekken liggen en wat er moet worden aangevuld, zodat consumenten nooit teleurgesteld zijn over de click & collect-ervaring.

Het opnieuw uitvinden van de winkelervaring kost tijd. We moeten kijken hoe computer vison, robotica, IoT en andere technologieën winkels veiliger kunnen maken. Hoe ze het publiek een betere ervaring kunnen bieden. Verandering gebeurt niet van de ene op de andere dag, maar het is noodzakelijk voor retailers om zichzelf te beschermen tegen toekomstige onverwachte gebeurtenissen en verstoringen, door efficiënte manieren te creëren om te experimenteren en nieuwe benaderingen voor klantbetrokkenheid en interne operaties te implementeren.

Tom Litchford, Head, Worldwide Business Development – Retail, bij AWS

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in