Home Algemeen Hoe iGaming bedrijven met artificiële intelligentie de game-ervaring verbeteren

Hoe iGaming bedrijven met artificiële intelligentie de game-ervaring verbeteren

23
dainamics

Als er nu één sector is die artificiële intelligentie al nauwgezet toepast, dan is het die van de iGaming. Deze sector verkoopt dan ook een virtuele beleving als product. Hoe beter de game-ervaring is, hoe meer klanten. Spelers willen ontsnappen aan de werkelijkheid en binnenstappen in een spannende virtuele wereld waar ze zich goed voelen en volledig kunnen ontspannen. Ontwikkelaars gebruiken verschillende technieken om dat gevoel op te wekken en zoveel mogelijk in te gaan op de wensen van de spelers. Eén van de belangrijkste daarbij is kunstmatige intelligentie.

Met superieure beveiliging vertrouwen winnen

Een casino staat of valt met de kwaliteit van zijn beveiliging, of dat nu een fysiek casino is of een casino online. Een casino dat er niet in slaagt de gegevens en het geld van zijn klanten te beschermen lijdt enorme reputatieschade. Hoewel er veel geld omgaat bij goksites zal je daarom heel zelden horen dat een betrouwbaar casino online het slachtoffer is van cybercriminelen. Betrouwbare casino’s zijn makkelijk te herkennen. Ze staan onder het toezicht van een land waar strenge regels gelden rond gokwetgeving, zoals Europese landen, de Verenigde Staten of Canada. Om aan deze strenge regels te voldoen, zal het casino gebruik maken van artificiële intelligentie. De AI herkent cyberaanvallen en weert ze af. AI is zelfs in staat de accounts van spelers te beschermen tegen nieuwe dreigingen. Ook virussen, malware en andere wapens van cybercriminelen die nog niet gekend zijn, zal de AI herkennen als ‘bedreigend’ en er defensief op reageren.

Aanbiedingen op maat

De beveiliging door AI is niet iets wat de speler onmiddellijk ziet. Het gebeurt achter de schermen. Wat iedereen ondertussen wel al ervaren heeft, zijn de aanbiedingen op maat, soms op het griezelige af. Het lijkt of Google beter weet wat je wil dan jijzelf. Denk je nog maar aan iets, verschijnt er al een advertentie over. Ook dat is artificiële intelligentie, één die de Europese privacywaakhond zorgen baart. Uiteraard kunnen computers je gedachten niet lezen maar de AI verzamelt via algoritmes zoveel gegevens op basis van je profiel en kijkgeschiedenis dat het heel gericht aanbiedingen kan sturen. Dat doen online casino’s ook. Speel jij graag poker, dan zal je misschien een promotie ontvangen over gratis speeltegoed voor een ander kaartspel. Je vriend die liever slots speelt, krijgt deze promotie niet te zien maar wel één over gratis spins.

Altijd bereikbaar via live chat

Een enorme verbetering op het gebied van klantenservice is de live chat. Zo wekken goksites het gevoel op dat ze er steeds zijn om je te helpen. Deze chatbots kunnen eenvoudige, praktische vragen herkennen en binnen enkele seconden beantwoorden. Hoe meer vragen ze krijgen, hoe beter de antwoorden. Net zoals een werknemer die beter wordt naarmate hij meer ervaring opbouwt. Alleen hoeft er dus niemand meer aan de andere kant van de telefoonlijn te zitten om ‘s nachts of in het weekend klanten verder te helpen.

IGamingbedrijven zijn koploper in het toepassen van nieuwe technologie en artificiële intelligentie. Ook in andere sectoren zoals die van de e-commerce en de banken zie je hoe AI de dienstverlening, beveiliging en het contact met klanten verbetert.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here