Home Arbeidsmarkt & Onderwijs Hoe machine learning leraren helpt

Hoe machine learning leraren helpt

42
learning

De COVID-19-crisis dwong miljoenen docenten over de hele wereld om snel te leren hoe ze technologie kunnen gebruiken om het leren en beoordelen van studenten effectief te ondersteunen. En met hen verbonden te blijven. Naast het experimenteren met onderwijsmodellen en de werkdruk te verminderen, zodat ze zich kunnen concentreren op het lesgeven.

Er zijn veel veelbelovende oplossingen die leerkrachten helpen effectiever te werken. Denk daarbij aan nieuwe technologieën zoals machine learning (ML), kunstmatige intelligentie (AI) en geoptimaliseerde workflows. Bij Amazon Web Services (AWS) hebben we veel mooie klantvoorbeelden die deze oplossingen al toepassen in de praktijk.Revisely is bijvoorbeeld een onderwijsbedrijf dat docenten in Nederland en Spanje helpt om betere feedback te geven op schrijfopdrachten van studenten. Denk aan essays en papers. Het bespaart docenten tijd door onder andere de mogelijkheid tot ingebouwde opmerkingen en het werk van studenten te controleren op plagiaat. Bovendien kunnen docenten de prestaties van studenten bij alle opdrachten tijdens hun leertraject volgen.

Een ander nuttig aspect van Revisely is dat het platform leraren in staat stelt correctiewerk uit te besteden aan gespecialiseerde professionals, waaronder gepensioneerde leraren en leraren in opleiding. In veel landen met een tekort aan leraren kan dit scholen en universiteiten helpen om de tekorten op te vullen. Dit platform wordt geïmplementeerd door een internationaal team in Spanje en Nederland en telt klanten als Iddink / Sanoma en de Universiteit Utrecht. Het platform, dat schaalbaar is in heel Europa, wordt gebruikt door klanten als Iddink / Sanoma en de Universiteit Utrecht en heeft meer dan 200.000 gebruikers.

Technologie verandert de manier waarop mensen leren

Proctor-Exam is een ander hulpmiddel waarmee studenten examens kunnen afleggen, waar ze ook zijn. De oplossing simuleert een persoonlijke proctor omgeving. Hoewel het aanvankelijk vooral werd gebruikt voor onderwijs op afstand, wordt het nu op grote schaal toegepast in traditionele en hybride leerscenario’s in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Canada. Proctor Exam verifieert de identiteit van de studenten die de examens afleggen en bewaakt ze tijdens het afleggen van het examen om de identiteit te garanderen.

Een ander voorbeeld is het in de Verenigde Arabische Emiraten gevestigde wereldwijde EdTech, Alef Education. Het bedrijf heeft een AI-aangedreven platform ontwikkeld dat fungeert als onderwijsassistent. De geavanceerde AI-aangedreven technologie stelt studenten in staat om hun eigen gepersonaliseerde leertraject te volgen. Terwijl studenten het platform gebruiken, verzamelt het op een veilige manier data om realtime feedback te geven aan docenten. Het systeem waarschuwt docenten voor de uitdagingen van leerlingen, zodat ze leerlingen die ergens moeite mee hebben, kunnen identificeren en helpen, en meer gevorderde leerlingen ondersteuning op maat kunnen bieden.

Technologie verandert de manier waarop mensen leren en kan de werkdruk voor leerkrachten helpen verminderen. Het digitale leerplatform van Alef bespaart leraren voorbereidingstijd door lessen en geschikte media in het systeem in te bouwen voor kernvakken zoals Engels, wiskunde en natuurwetenschappen. Hoewel we de komende jaren waarschijnlijk meer oplossingen op dit gebied zullen zien, helpen bestaande AI- en ML-platforms leraren vandaag al in de klas, waardoor ze beter begrijpen hoe verschillende studenten leren en ze hun onderwijsprogramma’s op maat kunnen maken.

Technologie zal de leraar nooit vervangen.

Leraren zijn onmisbaar in het onderwijsproces, vooral in het begeleiden en faciliteren van de opleiding van studenten. In de toekomst zal technologie steeds belangrijker worden in het onderwijs. Technologie wordt steeds meer een assistent voor leraren om zich te richten op het leren en beoordelen door betere samenwerking en innovatie. In combinatie met interpersoonlijke relaties, inzichtelijke onderwijsprogramma’s en bedachtzame leraren, kan technologie een ongelooflijke troef zijn om een ​​bekwaam individu te helpen ontwikkelen en bij te dragen aan de groei van de samenleving. Dit omvat het voorbereiden van studenten op de banen van de toekomst, waarvoor goede sociale vaardigheden, kritisch denken en zelfbewustzijn nodig zijn.

Maar het succes hiervan – en de toekomst van het onderwijs – hangt af van de samenwerking tussen docenten en technologie en het vermogen om innovatieve technologische oplossingen naadloos te integreren in de klas.

Paul Grist, hoofd Education, International, Amazon Web Services (AWS)

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here