
Ik heb het genoegen gehad om vorige week op de Microsoft Convergence bijeenkomst te zijn in New Orleans. In dit persbericht de belangrijkste highlights van het event.
Bijna 11.000 bezoekers waren deelgenoot van een inspirerende keynote van Kirill Tatarinov die in een record tempo o.a. Revlon, Inc., Shock Doctor Inc. en Weight Watchers International Inc. introduceerde als dé MS Dynamics gebruikers. Wat zeer inspirerend was van deze keynote, en de bijbehorende klant casussen, was de dynamiek, mogelijkheden en interactiviteit met social media in relatie tot de klanten van de respectievelijke bedrijven. Bij Revlon kunnen vanuit één view, alle twitter en facebook feeds ter wereld gevolgd worden die over Revlon gaan, waarbij per tweet bekeken kan worden of de inhoud positief of negatief is. De CRM medewerker kan vervolgens inzoomen op de tweet, kijken in welke regio het product gekocht werd en door wie, om daar vervolgens een actie aan te koppelen. Een prachtig voorbeeld van hoe big data voor overzicht kan zorgen.
Ik mocht mee reizen met Jay Ramsanjhal en Hedi Wassink, respectievelijk voorzitter en directeur van de grootse belangenvereniging van Microsoft Dynamics Users, de Dynamics user group. Ongeveer 120 Nederlanders waren afgereisd naar New Orleans, waaronder de belangrijkste partners van Microsoft (Axtension, Saasplaza en ook IBM).
Jammer om te zien dat maar een handvol eindklanten de sprong over de oceaan had gewaagd om zelf deze content persoonlijk te ervaren. De nieuwe directeur Microsoft Dynamics, Pieter Burghouts, gooide er een echt Nederlandse borrel uit op de maandagavond. Met Barcelona vier weken geleden nog vers in het hoofd (Dutch Mobile Networking Event), maakte dat het speelveld wel erg bekend 🙂
Op 16 april as. zal de Dynamics user group haar eigen congres organiseren voor Dynamics gebruikers in Nederland. Hier meer informatie en registratie. “Steeds meer organisaties kiezen voor Microsoft Dynamics software en als grootste onafhankelijke gebruikerscommunity binnen Europa, stellen wij gebruikers in staat om kennis te delen en waardevolle informatie op te doen binnen het ecosysteem; met andere gebruikers, Microsoft en partners,” stelt Jay Ramsanjhal.