Home Internet Internet of everything en Enterprise Mobility zijn de trends in 2014

Internet of everything en Enterprise Mobility zijn de trends in 2014

112

Het is helaas een cliché, maar er is weer een aantal trends die in mijn optiek de boventoon gaan voeren in het komend jaar. Waar 2013 het jaar was waarin het kanaal en de IT-organisaties en afdelingen zochten naar aansluiting bij de versnelling van allerlei trends zoals Google Glass, 3D printing en wearables, daar zal 2014 in het teken staan van de ‘internet of everything’ (of zoals Salesforce het noemt, de ‘internet of customer’-strategie) en zal Enterprise Mobility Management (EMM) hoog op het lijstje komen te staan van de business en IT. Want, en dat biedt een kans maar vormt ook een risico, de business is er wel achter gekomen dat IT een fundamenteel onderscheidend vermogen kan bieden voor de eigen dienstverlening naar klanten.

De business realiseert zich ook meteen dat ze daar zelf best veel over te zeggen hebben. IT kan dit zien als een kans om nu in het ‘hart’ van de business te gaan opereren, zelf te integreren of weer terug te vallen op het adagium: u vraagt wij draaien.

De business is aan het experimenteren, aan het innoveren en dit zal leiden tot die ‘disruptieve’ businessmodellen waar zo dringend behoefte aan is. Tijdens Dreamforce (van Salesforce) zagen we een mooie praktijkcase van Philips, waarbij de ‘services cloud’ van Salesforce volledig geïntegreerd is in de medische apparatuur van Philips. Mind bubbling!

Een ander prachtig voorbeeld is de inzet van Google Glass waardoor de brandweer in Amsterdam ‘real time’ via een app de meldkamer gaat voeden met informatie. Is dit Enterprise Mobility? Absoluut!

Ter inspiratie geef ik hier de presentatie van de internet & mobile strateeg van ABN Amro over hun antwoord op bovenstaande trends en uitdagingen. Geniet!

http://www.slideshare.net/Emerce/jessica-niewierra-e-financials31102013

Danny Frietman, partner KBenP

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in