Home Ondernemen & Business iPad Mini: Mijn lief, wat doe je nu?

iPad Mini: Mijn lief, wat doe je nu?

86
dainamics

Waar Steve stil werd van de vormgeving van Braun’s keukenapparatuur, heb ik dit bij Appleproducten. Uiteraard van het design. Maar ook van de kwaliteit drukwerk van het via iPhoto bestelde fotoboek. Of van het appje waarmee ik de Airports in mijn huis aanstuur. Ik beken. Adoratie van het allerhoogste niveau. Maar na de iPhone 5-adapter krab ik mij opnieuw achter de oren. Nu vanwege de introductie van de iPad Mini. Dit heeft niets meer met het creëren van een eigen markt met unieke producten te maken, waar Apple zoveel uitstraling aan dankt. Dit gaat alleen maar om keiharde cash! Omdat Amazon en Google er anders met de buit vandoor gaan. Steve was tegen. Tim drukte door. En net als bij zoveel andere partijen in de IT markt, verlies ik nu ook bij Apple het vertrouwen dat er nog bedrijven zijn die puur uitgaan van eigen kracht en authenticiteit.

Red Bull doet dat beter. Die maken er geen geheim van dat de sprong van Felix Baumgartner een volgend hoogtepunt is van haar marketingaanpak op basis van extreme sports. Daar zijn zij sinds jaar en dag geen millimeter vanaf geweken (dat zou wel interessante affiches opleveren, zoals de ‘Red Bull postduifkampioenschap’). Ja, ik vind het een misser dat ze Felix toch wilden linken aan wetenschap, maar authentiek blijven ze. Red Bull blijft uitgaan van eigen koers en kracht.

Mickey Mouse-voorbeeld dichter bij huis. Binnenkort verzorg ik voor mijn broodheer een klantendag. Uit overtuiging dat we meer moeten doen voor bestaande klanten en omdat ruim 60% van onze klanten aangeeft informatie direct van de fabrikant te willen. Uitdaging: ik werkt met een 100% indirect verkoopmodel. Dus dealers die dit initiatief omarmen zijn wel zo handig. Nou, je had ze moeten horen! Ik heb de afgelopen tijd alle twinitig varianten van “Dan praat een andere dealer met mijn klanten!” gehoord. Daarmee gaat men aan de wens van de klant voorbij. Erger: zij gaan eraan voorbij dat als je dienstverlening op orde is, je niets te twijfelen hebt. En was dit vertrouwen in het verleden geschonden, dan lag het anders. Maar niets daarvan.

Angst en onzekerheid is van alle tijden. Maar partijen die hier overheen stappen doen het aantoonbaar goed. Partijen die überhaupt niet stilstaan bij angst zelfs nog beter. Omdat ze uit overtuiging de beste dienst, applicatie of hardware willen leveren. En zich beledigd voelen bij het idee alleen al van een iPad Mini. Ik ‘heb’ drie dealers die dat doen. En net als Apple, hoewel na de iPad Mini ietsje minder, adoreer ik hen. Hoe authentiek bent (en blijft) u? Sterkte!

Bas Baars, Marketing Manager Europe bij Mitel

 

 

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here