Home Klantcases Integratie als kern van zakelijke groei

    Integratie als kern van zakelijke groei

    Dell Boomi,

    Secrid, innovator van de portemonnee, maakt gebruik van het cloudintegratieplatform van Dell Boomi om de wereldwijde groei te versterken

    Secrid is geen doorsnee producent van portemonnees. De puur Nederlandse organisatie is doordrenkt van innovatie en positieve verandering.

    Consumenten gebruiken steeds minder contant geld. Secrid biedt daarvoor een prachtige collectie portemonnees die pinpassen, prepaidkaarten en creditcards beschermen tegen digitale zakkenrollers. Secrid is bovendien een maatschappelijke onderneming die zich inzet voor de samenleving.

    Partner

    Secrid werd in 2009 opgericht en biedt momenteel werk aan ruim 80 mensen. De omzet kent een jaar op jaar groei van 40 procent; een percentage dat naar verwachting ook dit fiscale jaar weer gehaald wordt.  Inmiddels exporteert de organisatie naar meer dan 60 landen via 5.000 distributiepunten. Secrid zocht daarvoor naar een partner die ervoor kon zorgen dat de backoffice verbonden, efficiënt en makkelijk schaalbaar was in die voortdurende uitbreiding van de activiteiten.

    Die zoektocht bracht Secrid bij Dell Boomi. Secrid heeft het low-code cloudintegratieplatform van Boomi ingezet om haar expansie naar markten wereldwijd een solide basis te geven. De samenwerking heeft Secrid veel voordelen opgeleverd, zoals een tijdbesparing van zo’n 50 procent voor de belangrijkste zakelijke processen.

    Secrid koos voor de technologie van Boomi om op verschillende terreinen efficiencywinst te boeken. Zo kan de organisatie nu een eenduidig klantbeeld opbouwen, middelen eenvoudig beheren, de winstverwachting juist begroten, accuraat de facturatie beheren en digitaal de productie-eenheid aansturen.

    Een kleiner bedrijf zou deze processen handmatig kunnen doen. Maar met de groei van Secrid was er een IT-infrastructuur nodig die kon meegroeien. Dankzij het integratieplatform van Boomi beschikken medewerkers en businesspartners nu op elk moment over de juiste data. Bovendien kon Secrid handmatige processen automatiseren waardoor medewerkers slimmer kunnen werken en zich beter concentreren op de strategische taken.

    Bouwen aan een geïntegreerde organisatie

    Secrid gebruikte Boomi aanvankelijk om het NetSuite ERP-platform te integreren met de bestaande applicaties. NetSuite wordt ingezet om de kritische zakelijke processen zoals financiën, inkoopmanagement, voorraadbeheer en omzetplanning te beheren. Met Boomi was het eenvoudig voor de organisatie om dit krachtige ERP-cloudsysteem te verbinden met de rest van het bedrijf. Na de succesvolle NetSuite-integratie zag het IT-team van Secrid de mogelijkheden van Boomi om ook de processen en workflows in de andere delen van de organisatie te automatiseren en verbeteren– van productie tot verkoop.

    Met de inzet van Boomi’s integratieplatform-as-a-service (iPaaS) en in samenwerking met Boomi-partner Cloud Connectors, laat Secrid nu zo’n 50 applicatie-integratieprocessen op het Boomi-platform draaien, waaronder het online e-commerceplatform Shopify (dat nog meer functionaliteiten gaat bieden), databaseapplicaties van Oracle en klantsupportapplicaties.

    ERP & ICT Manager Thomas Boogert van Secrid is enthousiast over de ondersteuning van Boomi bij de groei van de organisatie: “We kunnen nu de voordelen van verschillende e-commercesystemen benutten, maatwerkapplicaties integreren, onze machines koppelen en primaire processen transformeren. Zo verbeteren we de informatiestroom en vergroten we de efficiency in de hele organisatie.”

    Met al deze integraties is Secrid in staat om processen, zoals facturatie en CRM, end-to-end te automatiseren. Dat leidt er onder meer toe dat de klantervaring steeds consistent is, hoe hard de organisatie ook groeit of het aantal medewerkers toeneemt.

    Store locator

    Secrid gebruikt Boomi bijvoorbeeld om de online store locator te voeden. De store locator wordt nu bij elke nieuwe toevoeging van verkooppunten bijna realtime geüpdate. De store locator staat in rechtstreekse verbinding met alle retailers die de Secrid-producten verkopen en laat automatisch locatie, website en contactgegevens zien. Daardoor is het voor klanten ontzettend makkelijk om de nieuwste winkels te vinden en te benaderen.

    Paul van Diepen, die ook wel bekend staat als de ‘gamechanger’ van Secrid, gelooft dat technologie cruciaal is voor organisaties om met directe en effectieve communicatie een persoonlijke klantrelatie te behouden tijdens de snelle groei van een bedrijf. “Met de technologie van Boomi trekken we als het ware een cirkel om al onze software. Zo kunnen we alles onderhouden in één taal, op één platform en met één consultant – en dat is Boomi.”

    Boomi heeft ook een belangrijke rol gespeeld bij de bouw van een maatwerk applicatie voor het beheer van de inpak- en verzendservice van Secrid. Deze applicatie koppelt de productiemachines van Secrid met de centrale applicatie- en klantendatabases. Als producten zijn ingepakt en klaar staan voor verzending, stuurt een medewerker alvast via de applicatie een beeld van het pakket naar de klant. De klant heeft zo een visuele bevestiging van wat er precies wordt verzonden en wanneer het aflevermoment is.

    De basis voor groei leggen

    Secrid onderscheidt zich van andere organisaties door de fundamentele waarden waar het bedrijf voor staat. Haar leveranciers zijn sociale ondernemingen. Dankzij de groei van Secrid vonden tientallen Nederlandse mensen weer werk – mensen die normaal niet of nauwelijks aan het werk komen vanwege fysieke beperkingen of leerachterstanden.

    Aan de zakelijke kant heeft het cloudplatform van Boomi de organisatie geholpen om de tijd voor handmatige processen aanzienlijk te bekorten. Zo vormt integratie de kern van de groei van Secrid. Boomi helpt Secrid om apparaten, data, applicaties en processen met elkaar te verbinden. Daardoor heeft de innovatieve portemonneemaker meer tijd om te bouwen aan zakelijk succes – en aan haar maatschappelijke impact.

    Klantdetails

    Sector: maakindustrie
    Land: Nederland (Europa)
    URL: www.secrid.com

    Zakelijke uitdaging

    Secrid groeide jaarlijks met 40 procent in omzet en wilde dat die groei niet ten koste ging van de persoonlijke en hoogwaardige service voor de klanten. De organisatie was ook op zoek naar een soepele en vlekkeloze backoffice met geïntegreerde apps, data en apparaten, die allemaal dezelfde taal spreken en naadloos samenwerken.

    Oplossing

    Boomi AtomSphere Integration Platform

    Zakelijke resultaten

    • Verbeterde procesefficiency met 50%
    • Meer accuratesse in verpakken en verzenden
    • Minder handmatige processen dankzij realtime updates
    • Backoffice activiteiten vereenvoudigd voor medewerkers
    • Verbeterde klantbeleving dankzij end-to-end inzicht