Home Innovatie & Strategie Komkommertijd – deel II

Komkommertijd – deel II

58

Strategische pijlers. Strategische richtingen. Elk gesprek de afgelopen weken staat er bol van. Termen als big data, virtualisatie, mobile/mobility engagement, Bring Your Own, App strategies, Social IT en Cloud integratie domineren de gesprekken. De Gartner hype cycle wordt regelmatig geciteerd en aangehaald om in ieder geval aan te tonen dat ‘onze keuzes niet zomaar ergens vandaag komen’. Is het wellicht waardevol, opper ik in zulke gesprekken, om even deze uitgangspunten te toetsen aan de markt, te bespreken met een collega CIO, om ze even hetzelfde perspectief te zetten?

De wenkbrauw half gefronsend, komt daar regelmatig een schoorvoetend ‘hmm….goed idee, even kijken inderdaad in de keuken van een medestander kan geen kwaad’. Die sessies, zeker nu aan het einde van de komkommertijd, zijn vaak zo inspirerend, voor beide kanten, dat dit tot vele opvolgende afspraken kan leiden. Wat je allemaal niet kan doen zo, in deze opstartentfase na de zomerdip..

En voor de aandachtige lezers, hieronder hype-cylce van Gartner;

Danny Frietman, partner KBenP

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in