Home Ondernemen & Business Leadgeneratie, wat komt er allemaal bij kijken?

Leadgeneratie, wat komt er allemaal bij kijken?

54

Leadgeneratie. Je ontwikkelt één whitepaper of een andere vorm van inhoudelijke content, plaatst dit vervolgens online, wacht tot erop geklikt wordt, belt deze mensen vervolgens op en doet ze een aanbod “they cannot refuse”. Want, ze zijn immers toch geïnteresseerd? Dat dit de naam leadgeneratie niet mag dragen, behoeft geen verdere uitleg.

Aan het identificeren van kwalitatieve prospects binnen de juiste segmenten gaat immers veel (denk)werk vooraf. U dient bijvoorbeeld niet alleen te bepalen op welke doelgroep u zich wilt richten, ook dient de content aan te sluiten op het profiel van de gewenste lead en is het verstandig om de juiste partners te zoeken voor een optimaal bereik.

En niet alleen dat, ook het opvolgen van een op het eerste oog kwalitatieve lead bestaat niet slechts uit één telefoontje: nadat leads zijn gegenereerd begint er weer een compleet nieuwe fase waar termen als lead nurturing en de sales funnel op van toepassing zijn. Kortom, een leadgeneratie campagne moet niet het werk van één persoon zijn. Er dient dus niet alleen uitvoerig te worden nagedacht over het opzetten van de campagne zelf, ook het inrichten van het juiste team is cruciaal voor een goed eindresultaat.

In onderstaande Infographic (onlangs ontwikkeld door OpenView Labs) wordt op overzichtelijke wijze aan de hand van zes gerichte vragen uiteengezet waar precies aan gedacht moet worden bij het opzetten van een leadgeneratie campagne.

infographic-lead-generation

Deze tekst verschoon eerder op de blog-site van MarqIt, auteur: Mandy Woltjes, voor de B2B Content Marketing & Leadgenerating Blog van MarqIt

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in