Home Innovatie & Strategie Managed Services 2.0

Managed Services 2.0

69

Besparen op mensen en middelen met Managed Services

Voor mijn dagelijkse werkzaamheden maak ik veel gebruik van mijn lease auto. Een betrouwbaar vervoermiddel is voor mij essentieel om mijn werk uit te kunnen voeren. Winterbanden, onderhoud en reparatie vallen allemaal onder het lease contract. En, wanneer mijn auto een dagje bij de merkdealer doorbrengt, krijg ik een representatief vervangend vervoermiddel mee. En zeg nu zelf, met al het technisch vernuft dat tegenwoordig in een auto zit is zelf onderhouden toch geen optie meer?

Wel de lusten, niet de lasten ofwel ontzorgd worden tegen vaste kosten, dat is wat ik wil.

Essentiële infrastructuren
Bovenstaande ontwikkeling, die we eigenlijk vrij logisch vinden, zien we ook ontstaan bij kritieke infrastructuren, zoals firewalls, application delivery controllers, anti-DDos oplossingen, IDS’en, etc..
Onderhoud, reparatie en management van bovenstaand infrastructuren horen bij veel bedrijven niet tot hun core business. Vaak wordt de meest begaafde netwerk- of systeembeheerder ingezet om deze specialistische taak ten uitvoer te brengen. Net zoals in mijn voorbeeld met de auto en al het technisch vernuft, zo ontwikkelen zich ook de infrastructuren in rap tempo. Er is bijna een dubbele werkweek nodig om de kennis up-to-date te houden en deze ook ten uitvoer te brengen.

Ontzorgen van uw netwerk en security
Zouden we de aanschaf, onderhoud en reparatie van ons netwerk en de security hiervan ook niet liever uitbesteden aan een ‘merkdealer’? Een partij die alle ins-en-outs kent, up-to-date is en met diverse producten de beste oplossingen voor ons kan ontwerpen? En kosten beheersbaar zijn?

Managed Services
Het antwoord uit de markt op deze behoefte zijn de ontwikkeling van zogenaamde Managed Services, waarbij bedrijven het totale pakket van investering tot onderhoud op het gebied van security en netwerk onderbrengen bij gespecialiseerde partijen. Door producten van diverse vendoren met elkaar te combineren en actief informatie uit te wisselen creëren zij een ware kill-chain.
Deze experts worden continue bijgeschoold en hebben directe lijnen met de vendoren waardoor zij adequaat kunnen reageren op mogelijke security incidenten.
Hun klanten hebben vervolgens het voordeel dat de kosten beheersbaar zijn, veelal zelfs kosten besparen op mensen en middelen, en zij zich kunnen focussen op hun core-business.

En zeg nou zelf, al je zo ontzorgd kunt worden, dan ga je toch niet meer zelf onder de ‘motorkap’ kijken?

Rob Huikeshoven, Security Expert @Infradata

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in