Home Arbeidsmarkt & Onderwijs Salesman/vrouw, hou contact met je klanten, ook als er geen business is

Salesman/vrouw, hou contact met je klanten, ook als er geen business is

57

Ieder jaar begint hetzelfde, je hebt bedrijfsdoelstellingen en omzetdoelstellingen; deze komen van boven of je maakt ze zelf. Het zal je niet verassen, er is altijd sprake van ambitieuze doelen dus er moet groei worden gerealiseerd.

Als de doelstellingen voor iedereen duidelijk en door iedereen geaccepteerd zijn dan volgt de volgende fase.  Iedere account manager krijgt nu zijn doelstellingen voor het jaar door. Hier kun je kort of lang over in discussie gaan maar je target zal niet veranderen. Je moet aan het werk.

Je gaat in deze fase als account manager jouw plan voor dat jaar maken. Welk segment , welke accounts, wat heb je vorig jaar gedaan, hoe heb je dat gedaan. Is dit voor dit jaar weer haalbaar? Je moet een plan hebben en dan overgaan tot executie……doen , daar gaat het om.

Bij InSearch gaat het net zo. Wat is ons lange termijn doel, wat zijn de stappen die we moeten zetten om dat te gaan realiseren. Ook wij willen groeien en dus maken we plannen hoe die groei te realiseren. In 2012 hebben wij  de nadruk gelegd op “feet on the street” en “referrals”.
Deze acties zijn gericht op de interactie met de klant, met prospects, met de markt. Deze logische maar doelgerichte aanpak  heeft gewerkt.

In de afgelopen maanden heeft de executie van bovenstaande acties geleid tot resultaten. Een klant van ons heeft een nieuwe baan geaccepteerd,  3 maanden daarna zijn wij preferred partner voor senior posities. Een prospect is klant geworden nadat hij via zijn netwerk op InSearch is gewezen. Dit contact bleek 4 jaar oud maar was nog steeds vol lof. De meest recente prospect blijkt via een van hun partners, waar wij al voor werken, bij InSearch uit te zijn gekomen.

Dit zijn niet de enige voorbeelden. Het is een bevestiging dat wanneer je je werk goed doet, je gecommitteerd bent aan je klant en je dienstverlening, dit zal leiden tot nieuwe kansen.

Als je weet wat je doel is dan zul je met tussenstappen dit doel kunnen realiseren. Het heeft ons geleerd dat alleen hard voor je financiële doelstellingen gaan niet werkt, je moet een doelgericht plan hebben. Het plan omzetten in executie daar ligt onze en uw uitdaging.

Ons doel is groei, groei met huidige en nieuwe klanten. Veel nieuwe klanten zijn via bestaande klanten bij InSearch gekomen.

Mijn boodschap aan u is; Blijf altijd in contact met je klant, ook al is er even geen directe business! Als de relatie goed is dan profiteren alle partijen hiervan. Succes met de executie.

 

 

 

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in