Home Ondernemen & Business Old school versus moderne leadgeneratie

Old school versus moderne leadgeneratie

75

Dat leadgeneratie er tegenwoordig heel anders uitziet dan pakweg 10 tot 15 jaar geleden, zal iedereen beamen. Er zijn immers vele nieuwe mogelijkheden bijgekomen om leads te genereren. Het web, e-mail, vituele events en social media, het zijn allemaal leadgeneratiekanalen die de afgelopen jaren sterk zijn opgekomen. En toch zijn er B2B marketeers die blijven hangen in een meer old school vorm van leadgeneratie.
Want niet alleen de mogelijkheden voor leadgeneratie zijn veranderd, ook vraagt  leadgeneratie tegenwoordig om een andere aanpak. En juist daar gaat het nog weleens mis.

Want we weten wel dat onpartijdige en onafhankelijke whitepapers tegenwoordig meer opleveren, toch verwachtten veel B2B marketeers nog altijd dezelfde resultaten met behulp van inhoudelijk gekleurde productbrochures.
En ook al weten velen dat het belangrijk is om een relatie op te bouwen met een lead, maar dit betekent nog niet dat cold calling massaal is ingeruild voor lead nurturing.

Bekijk onderstaande vergelijking tussen old-school en moderne leadgeneratie en vraag uzelf af: bent u al volledig overgestapt op moderne leadgeneratie of bent u ook nog stiekem (deels) blijven hangen in de old school variant?
(Bron: Spark by Marketo)

Mandy Woltjes, voor de B2B Content Marketing & Leadgenerating Blog van MarqIt

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in