Home Algemeen Zo combineert u moderne werkplekken én ruimte voor innovatie

Zo combineert u moderne werkplekken én ruimte voor innovatie

144

IT-afdelingen van financiële organisaties staan onder hoge druk. Medewerkers willen overal kunnen werken waar en wanneer het hen uitkomt, het liefst met de nieuwste apparatuur. Tegelijkertijd mag de bedrijfscontinuïteit niet in gevaar komen, en ligt een cyberaanval constant op de loer. Daardoor blijft er vaak maar weinig tijd en mankracht over voor die in deze sector zo noodzakelijke innovatie. Met Lenovo Device as a Service biedt u uw klanten een oplossing.

De moderne werkplek is een zegen voor medewerkers. Werken waar ze willen, wanneer ze willen, en dat met moderne (mobiele) apparatuur. In de praktijk betekent dat veelal schakelen tussen kantoor en thuis: het hybride werken. Dat biedt allerlei voordelen. Zo zijn medewerkers productiever als zij gemakkelijker een goede werk-privébalans vinden.

Voor IT-afdelingen komt de moderne werkplek echter met allerlei uitdagingen. Hoe hou ik apparaten veilig? Hoe voorzie ik voldoende in de behoefte aan moderne laptops met een allesbehalve oneindig budget? En hoe zorg ik dat alles goed blijft werken, als een groot deel van de workforce fysiek verspreid is over kantoor en de thuiswerkplek? Nog nooit verkeerde IT’ers in zo’n grote spagaat tussen innovatie en operational excellence. Daarbij: voor de kleinere klanten bent u als IT-partner die IT-afdeling en komen die uitdagingen rechtstreeks op uw schouders terecht.

Beschikbare tijd en capaciteit is nodig voor de volgende zaken:

Bewaken van de businesscontinuïteit

IT’ers zijn veel tijd kwijt aan het bewaken van de continuïteit. Denk aan het verlenen van hulp bij servicevragen en het oplossen van storingen.

Configuratie van apparatuur

De ingebruikname van nieuwe apparatuur kost eveneens veel tijd. Voor iedere medewerker moet immers de juiste applicaties worden geïnstalleerd. Ook moeten zij ieder apparaat voorzien van de juiste configuratie.

Beveiliging en beheer

Een fors deel van de IT-werkzaamheden bestaat uit het veilig houden en beheren van alle apparaten. De werkzaamheden variëren van patchwerkzaamheden en het monitoren van securitysignalen tot het up-to-date brengen van inventarislijsten.

Aantrekkelijk blijven

Voor klanten speelt er nog een probleem: zij moeten hun apparatenpark regelmatig vernieuwen. Alleen zo kunnen ze aantrekkelijk blijven voor het zo schaarse talent. High potentials zullen namelijk eerder kiezen voor een werkgever die hen kan voorzien van de nieuwste technologie, dan voor een die hen met verouderde apparaten opzadelt. Voor uw klant betekent dat steeds een forse investering, waar lang niet altijd de financiële ruimte voor is.

Lenovo Device as a Service (DaaS)

Lenovo biedt een uitkomst voor de hierboven geschetste problematiek: Lenovo Device as a Service (DaaS). Deze dienst biedt oplossingen om het lifecyclebeheer van laptops, pc’s, smartphones, tablets en zelfs datacenterapparatuur gemakkelijker te maken of zelfs helemaal uit handen te nemen. Lenovo biedt u als IT-partner de flexibiliteit om hier ook eigen producten en services aan toe te voegen. En uw klant betaalt alleen een vast bedrag per gebruiker.

Lenovo kan daarbij de volgende zaken uit handen nemen:

Samenstellen van een strategische apparaatmix

Iedere organisatie heeft behoefte aan een andere mix van mobiele apparaten. Die behoefte kan bovendien (snel) veranderen in de loop van de tijd. Lenovo-experts kunnen met u een uitgekiende mix samenstellen met daarin de juiste apparaten die zijn afgestemd op de specifieke behoeften van de medewerkers van uw klant. Dat bespaart u en/of het IT-team van uw klant veel tijd.

De juiste configuratie

Niet alleen het type bepaalt hoe goed een apparaat aansluit op de behoeften van een medewerker, ook de juiste configuratie is cruciaal. Het gebruiksklaar maken van een grote hoeveelheid apparaten voor iedere individuele medewerker is een tijdrovende klus. Lenovo kan hier zaken uit handen nemen. De service kan bijvoorbeeld uitgebreid worden met diensten, zoals het maken van images via Microsoft Autopilot, aanpassingen op het BIOS, en het beheer van eigendomstags en versleuteling.

Software-installaties en data-migratie

Iedere medewerker heeft eigen wensen op het gebied van beschikbare applicaties. Lenovo kan via cloud provisioning alle apparaten voorzien van de juiste software en kan deze eventueel laten afleveren op het thuisadres van medewerkers.

Technische ondersteuning

Lenovo begrijpt dat IT-afdelingen de efficiëntie moeten verhogen, de complexiteit moeten verminderen en ervoor moeten zorgen dat eindgebruikers kunnen blijven doorwerken. Deze eindgebruikers verwachten snelle ondersteuning zonder frustraties. Lenovo kan dit bieden.

Profiteer van een directe (24x7x365) lijn met Lenovo’s beste technici die eerst luisteren en vervolgens elk probleem snel oplossen, zonder scripts. Ze worden afgerekend op het aantal problemen dat ze in één keer oplossen, dus doen ze hun best om snel de juiste oplossing te vinden. En dankzij onze service voor reparatie op de volgende werkdag en voorrang wanneer je onderdelen nodig hebt, beperk je systeemdowntime en onderbrekingen in de productiviteit tot het absolute minimum. Met Lenovo DaaS genieten uw klanten naast de beste ondersteuning ook van uitgebreide dekking van de batterijgarantie en schade door ongevallen.

Voorspellend en proactief vlootbeheer

Zelfs de beste pc’s kunnen tegen problemen aanlopen: de productiviteit kan afnemen door verminderde prestaties en er kunnen systeemstoringen (met het gevreesde Blue Screen of Death als gevolg) of hardware- en andere problemen optreden. Lenovo Device Intelligence is een SaaS-oplossing in de cloud waarmee door middel van AI geavanceerde voorspellende analyses en proactieve apparaatinzichten worden gegenereerd voor de pc’s van uw klant. Zo kunnen veelvoorkomende algemene en prestatieproblemen worden voorspeld en kan een diagnose worden gesteld, waardoor dergelijke problemen in de toekomst kunnen worden voorkomen. Verhoog de uptime en productiviteit van eindgebruikers en optimaliseer de IT-onderhoudskosten, zodat uw klant zich kan bezighouden met strategische initiatieven.

Security

Het beveiligen van externe apparaten brengt geheel nieuwe uitdagingen met zich mee. Lenovo neemt die uitdaging serieus. Met het ThinkShield-platform van Lenovo worden Device as a Service-klanten direct beschermd door beveiligingsfuncties die in de devices zijn ingebouwd. Daarnaast biedt Lenovo de mogelijkheid om deze bescherming uit te breiden met softwareoplossingen uit haar ThinkShield portfolio zoals: SentinelOne, beveiliging van endpoints op basis van AI en ActiveEDR om alle apparaatprocessen in kaart te brengen of Absolute, beheer van gedistribueerde apparaten met functies als geotracking/fencing of het wipen/bevriezen op afstand.

Continuïteitsdiensten

Krijgen medewerkers ondanks de genomen maatregelen toch te maken met dataverlies of downtime, bijvoorbeeld bij een cyberaanval of menselijke fout? Lenovo kan machines via de cloud voorzien van een actuele image, zodat machines snel in hun laatst bekende werkende staat worden teruggebracht. Deze service minimaliseert eventuele downtime.

CO2-compensatie en duurzame verwijdering

Steeds meer klanten hebben duurzaamheid als kernonderdeel in hun missiestatements opgenomen. Een correcte verwijdering van gebruikte, afgedankte apparatuur is daarvan een belangrijk onderdeel. Ook hier kan Lenovo van dienst zijn, via de CO2 Offset Service waarmee Lenovo de CO2-uitstoot van haar apparaten compenseert of Lenovo Asset Recovery Service. Daarbij krijgt u automatisch een seintje als apparatuur end-of-life dreigt te raken, zodat uw klant kan blijven voldoen aan milieuregelgeving. Lenovo verzorgt vervolgens de juridische documentatie, het wissen van data en een correcte inname en afvoer van de apparaten.

Voordelen van Lenovo DaaS

Lenovo DaaS biedt zowel uw klant als u enkele grote voordelen. De belangrijkste hebben we hier op een rij gezet:

Meer tijd en mankracht voor innovatie

Doordat u in samenwerking met Lenovo de implementatie, security en de serviceverlening uit handen kan nemen, krijgt de IT-afdeling of u als IT-partner tijd vrij voor andere zaken. Deze vrijgekomen capaciteit kan ingezet worden voor de in deze sector zo nodige R&D en innovatie.

Altijd de nieuwste technologie

Dankzij Lenovo DaaS kan de vernieuwingscyclus van apparatuur sterk verkort worden. Uw klant profiteert veel vaker van nieuwe, up-to-date apparatuur. Er hoeft voor vernieuwing immers niet meer gewacht te worden tot een apparaat volledig is afgeschreven. Dat heeft allerlei voordelen. Het maakt uw klant aantrekkelijker op de arbeidsmarkt. Nieuwe, krachtige apparatuur maakt medewerkers productiever en verbetert de werkervaring.

Voorspelbare, lagere kosten voor uw klant, meer marge voor u

Met Lenovo DaaS betaalt uw klant voor het gebruik van de apparaten en de dienstverlening, niet voor de aanschaf ervan. IT-kosten worden daarmee operationele uitgaven, in plaats van investeringen. Kosten worden bovendien door het as-a-servicemodel veel voorspelbaarder, want de klant betaalt alleen maandelijks voor apparatuur die ook daadwerkelijk gebruikt wordt. Ook is de klant verlost van plotselinge kosten voor bijvoorbeeld reparaties of andere serviceverlening. De Total Cost of Ownership van Lenovo DaaS ligt 20 tot 25 procent lager dan bij een traditionele IT-investering.

Als IT-partner plukt u ook de vruchten van het abonnementsmodel. Met Lenovo DaaS geniet u van de hoogste restwaardes in de markt waardoor u extra services of producten toe kan voegen met minimale impact op de maandprijs of deze besparing kan gebruiken om de klant binnen te halen.

Meer weten
Wilt u meer weten over Lenovo DaaS en hoe u hiermee uw business en dat van uw klanten een kwaliteitsinjectie geeft? Lees dan de overige blogs op Road2Growth of neem contact met ons op.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in